LauraJoskus mäkitreenit on parempi tehdä pimeässä!

Normal
0

21

false
false
false

FI
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normaali taulukko”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}

Tämän viikon lenkit ovat alkaneet hyvin. Maanantai-iltana 10 kilometrin iltalenkki ja tiistaina työreissuun yhdistetty 6 kilometrin juoksentelu Haikon kartanon maisemissa. Koko päivän istumisen jälkeen oli mukava vetäistä kollegan kanssa lenkkarit jalkaan ja painua uusiin lenkkimaisemiin ennen illallista. Aika oli rajallinen, mutta pienikin happihyppely tuo kyllä loistavan fiiliksen. Koska alkuviikon lenkit olivat molemmat luonteeltaan peruskestävyyslenkkejä, viikon puolivälissä kaipasi jo sitten kunnon treeniä!

Siispä keskiviikkona vetäistiin asiakkaani kanssa yhdessä mäkitreenit Paloheinässä. Siellä on meneillään aikamoiset myllerrykset joukkoliikennetunnelin louhintatöiden takia ja sen vuoksi myös osa valaistuksesta oli poikki. Näinpä mäkiä juostiin tällä kertaa hieman pimeämmässä. Totesimme kyllä, että joskus on ihan hyvä, ettei sitä mäen huippua ihan alkumetreiltä asti näekään ; )

Yleensä en treenaa valmennettavieni kanssa itse, vaan panostan siihen, että he saavat treenistä kaiken mahdollisen irti ja keskityn vain ohjaukseen. Oma kokemukseni on kuitenkin ollut, että juuri esimerkiksi kovemmista juoksutreeneissä kaverista saa hurjasti lisätsemppiä. Näin kävi tälläkin kertaa!

Kuva: Anna Jarske

Kuva: Anna Jarske

Alkulämmittelyn (n. 3km) jälkeen, oli siis vuorossa pitkähkön mäen kirmaamista. Mäki tsemppailtiin yhdessä ylös 10 kertaa ja palauteltiin hiljakseen alas. Valmennettavalleni tietysti vielä pari kertaa kiellon päälle. Loppuun noin 2 kilometrin palauttelu. Yhteensä kilometrejä kertyi keskiviikkona 8. Itse jatkoin vielä salille, jossa tein ylävartalotreenin pääosin TRX:lla ja kahvakuulalla, joten tänään on vuorossa ansaittu lepopäivä.

Tekstin kuvituksena muuten yksi otos viime sunnuntain ”melko tuulisista” kuvauksista Kaivarista. Kuvaajana toimi loistava Anna Jarske. Näitä luvassa lisää myöhemmin!

Kommentoi

Kommentit