LauraHedelmäistä välipalaa

Kirjoittelin aiemmin uuden vuoden päätöksestäni syödä enemmän hedelmiä. Yksi helppo tapa lisätä väriä (hedelmien muodossa) ruokavalioon, ovat esimerkiksi smoothiet. Blenderiin hujahtaa kerralla montakin hedelmää, kuin huomaamatta!

SONY DSC

Smoothie toimii näppärästi ihan parillakin eri maulla, mutta olin niin innostunut uudesta hedelmiä sisältävästä arjestani, että sekaan lähti saman tien persimonit, kiivit ja passionhedelmät jäisillä mansikoilla höystettyinä.

Itse tykkään käyttää smoothien pohjana rahkaa, mutta myös esimerkiksi maustamaton jogurtti, mehu tai maito toimivat hyvin. Lisäksi käytän usein jäisiä marjoja suoraan pakastimesta viilentämään juomaa.

SONY DSC

Toisena iltana smoothie valmistui rahkasta, jäisistä mustikoista, banaanista sekä passionhedelmistä. Kylläpäs rouskuivat muuten mukavasti suussa nuo passionhedelmän siemenet!

SONY DSC

SONY DSC

Rahkan sekaan on myös helppo ujuttaa hedelmä jos toinenkin. Samalla hedelmistä valuva mehu tekee rahkasta notkeampaa ja makeuttaa happaman maun. Erilaisia rahkareseptejä  on täällä blogissa aiemminkin esiintynyt (esim. granaattiomenarahka ja omena-kaneli-hunajarahka) mutta tässä jälleen yksi. Rahkaa, persimoneja, kiivejä ja päällä auringonkukansiemeniä.

SONY DSC

Kommentoi

Kommentit