LauraHarmaan päivän piristys: värikäs quinoa-salaatti

Quinoa, kvinoa tai kinoa on esiintynyt ahkerasti blogeissa ja lehdissä jo muutaman vuoden. Itse ostin ensimmäisen Quinoa-pakettini reilu vuosi sitten. Kokeilin silloin pari kertaa testimielessä, mutta se oli omaan makuuni kovin mautonta.

Idea tämän illan ruokaan tuli eräältä lukijalta, joka toivoi juttua Kvinoasta. Totta kai tartuin ideaan ilomielin, mutta ongelmana oli, miten saada mauttomasta ja hieman ankean näköisestä kvinoasta herkullista ruokaa? Pimeän ja syksyisen sään vuoksi teki mieli erityisesti lämmintä ja värikästä ruokaa.

Tiistai-illan Kvinoa-salaattiin eksyi:

Babypinaattia, kesäkurpitsaa ja tomaattia, jotka käytin paistinpannun kautta. Lisäksi avocadoa ja fetaa sekä pähkinöitä, joita myös paahdoin hetken pannulla. Mausteeksi pippuria ja lopuksi keitetyt quinoat kyytiin.

Värikäs piristys tiistai-iltaan, joka oli todella herkkua, mutta vieläpä terveellistäkin!

Kvinoa sisältää enemmän proteiinia kuin riisi tai muut viljat ja lisäksi se sisältää paljon välttämättömiä aminohappoja, ravintokuitua sekä fosforia. Siinä on runsaasti myös rautaa ja magnesiumia. Kvinoa on luontaisesti gluteiiniton ja sopii käytettäväksi esimerkiksi salaateissa ja pataruoissa. Riisin tapaan käytettävän lisäkkeen käytössä on vain mielikuvitus rajana ja aion itse kokeilla tätä seuraavaksi kalan tai kalan lisäkkeenä.

Kiitos juttuideasta! : ) Olin turhaan hylännyt Quinoa-paketin kaapin syövereihin ja tämän illan kokeilujen jälkeen se saakin jäädä hieman näkyvämmälle paikalle.

 

 

 

Kommentoi

Kommentit