LauraAlkuviikon Fitnessbag – ja tabata -treenit

Tässä vähän tunnelmia maanantaina pidetystä Lorna Jane Lavli -teemaillasta Olympiastadionilta, missä testailin ensimmäistä kertaa Fitnessbag -tuntia. Tehokas 45 minuuttinen, jonka aikana käytiin muutamia kokonaisvaltaisia liikkeitä läpi.

Fitnessbagin avulla on mahdollista tehdä tehokas treeni koko vartalolle, mm. erilaisisilla heilautuksilla, kyykyillä sekä nostoilla. Erityisen hyvää fitnessbagissa on mielestäni se, että siitä saa tukevan otteen kahvoista ja koska se on suht pehmeä, sen kanssa uskaltaa heilua melko rohkeasti. Muutenhan liikkeet ovat lähes kaikki sellaisia, jotka on mahdollista toteuttaa myös esimerkiksi kahvakuulalla.

kuva 4

IMG_1

Fitnessbageja oli tarjolla kahta erilaista vaihtoehtoa: 5kg ja 10 kg. Täytyy sanoa, että 10 kg bagia nostellessa ja heilutellessa syke nousi, käsissä tuntui ja hiki virtasi : ) Etenkin nostosarjat suorille käsille olivat vaativia. Tunnin jälkeen pieni tauko, jonka jälkeen Monna Pursiainen veti puolen tunnin tehotreenin tabata-tyylillä.

Viisi liikettä, joita tehtiin jokaista 20 sekuntia, kahdeksan kierrosta. Kierrosten välissä palautumisaika on kymmenen sekuntia. Liikkeinä oli muun muassa yleisliikettä (burpee), askelkyykkyjä vaihtohypyillä ja punnerruksia. Vaikka treenimuoto ja liikkeet tuttuja olivatkin, Tabata-treeni ei jätä koskaan kylmäksi! Napakka tapa saada hiki pintaan ja syke kattoon, esimerkiksi jos aikaa on vähän. Liikkeet on mahdollista toteuttaa helposti missä vaan, koska mitään välineitä ei välttämättä tarvita.

IMG_1

Tiistaina paluu jälleen omalle rakkaalle salille, jossa ensin vedin asiakkaalleni juoksutreenin matolla ja loppuun vähän keskivartaloharjoituksia. Oma treeni sisälsi lämmittelyn matolla ja ylävartalopainotteisen salitreenin. Tämän viikon juoksut painottuvat viikonloppuun, sillä tänään suuntaan takuuvarmasti hikiselle RPM -tunnille!

Kommentoi

Kommentit