Laura5 motivointikeinoa vetäistä lenkkarit jalkaan silloin, kun ei huvita!

Kaikilla meillä on välillä päiviä, jolloin ei huvita tippaakaan edes miettiä poistumista sohvalta. Etenkin syksyn pimetessä, talven kylmetessä ja ennen kevään valoisuutta, tuntuu että ulkona on kylmää, märkää ja pimeää; vettä sataa, tuulee ja muutenkin väsyttää. Toisaalta, siinä jäisi yli puolen vuoden lenkit tekemättä, jos säiden mukaan eläisi.

Yleensä sillä hurjimmalla säällä tulee tehtyä ne hulppeimmat treenit tai ainakin saavutettua parhain voittajafiilis jälkikäteen.

MLP_ASA_LauraEnroth_01_2016_0010_web

Kokeile näitä 5 tapaa, jos lenkille lähtö hidastaa:

  1. Mieti tavoite etukäteen. Ota tavoitteeksi vaikka se tyypillinen ja tuttu vitosen lenkki. Sehän on äkkiä ohi, varsinkin jos sen juoksee hieman nopeammin. Jätä avoimeksi kuitenkin mahdollisuus, että kierrät vielä 10 minuutin ekstrakierroksen, jos jalat sattuvatkin rullaamaan yllättävän hyvin…
  2. Pue päälle kivoimmat treenivaatteet, mutta jotka toimivat myös kyseisessä säässä. Monesti joku pienikin treenivaate- tai -varusteostos motivoi lähtemään lenkille, silloinkin kun vanhat vermeet ei houkuttele.
  3. Valitse 15 motivoivinta suosikkibiisiä listalle, laita kuulokkeet korville ja anna rytmin viedä. Tavoitteena voi olla juosta koko lista läpi.
  4. Älä välitä pimeydestä, sateesta ja tuulesta, se tekee sinusta ainoastaan vahvemman ja pystyt mihin vaan! Niin korneilta kuin tällaiset voimalauseet kuulostavatkin, ne antavat usein voimaa kamppailla kaiken maailman myrskyjä vastaan.
  5. Isoin palkinto odottaa lenkin jälkeen – keskity siihen. Suihkun jälkeen kehno keli tai väsynyt mieli on ainoastaan muisto ja olo on kuin voittajalla!

MLP_ASA_LauraEnroth_01_2016_0015_web

Usein siinä käy kyllä niin, että ainoastaan lähtö on se vaikein. Sen jälkeen lenkki hoitaa oman osuutensa, eikä lisämotivointia tarvita. Sitä paitsi, kevään ja kesän lenkit on jo ihan nurkan takana! 🙂

Juoksujalkaa myös Facebookissa, Instagramissa & Snapchatissa!

Kommentoi

Kommentit