Laura2017 paketissa – tervetuloa uusi vuosi!

Tulevana yönä polkaistaan uusi vuosi käyntiin ja olen siitä valtavan innoissani!!

Pari viime vuotta ovat olleet poikkeuksellisia ja jäävät ikuisesti mieleen raskauden ja toisaalta vauva-arjen takia. <3 Nyt taaperon kanssa elellessä, jokainen päivä on yhtä yllättävä kuin vauhdikaskin. 😀 Toisaaalta arki on paljon paremmin hyppysissä ja rytmissä sekä siinä mielessä helpommin suunniteltavissa.

Instagramiin kirjoitinkin tämän yhdeksän tykätyimmän kuvan tekstiksi, että

vuonna 2017 mentiin juoksujalkaa enemmän taaperon perässä kuin lenkkipoluilla, mutta kas, on sinne muutama juoksutapahtumakin mahtunut!

Toukokuun HCR sekä syyskuun Lidingöloppet olivat kyllä mahtavat juoksukokemukset. Treenitapahtumista mieleen painuvat myös sekä kevään että syksyn City Survivors -tapahtumat.

Vuodelta 2018 odotan eniten tammikuun alkupuolella alkavia treeniryhmän treenejä. Sinne asti olen antanut myös armonaikaa tälle flunssalle. Sen jälkeen, se on menoa! 😉 Varsinaiset juoksutavoitteet ja mahdolliset -tapahtumat ovat vielä täysin auki – mutta suunnitteilla!

Mahtavaa nähdä, mitä tulevalla vuodella on tarjottavana!

Kaikkea parasta vuoteen 2018, jokaikiselle sinne ruudun taa. <3

xx Laura

Juoksujalkaa myös Facebookissa & Instagramissa!

LauraKuukauden parhaat – joulukuu

Vuosi 2017 lähestyy loppua, toiseksi viimeistä päivää viedään. Vuoden loppuminen tarkoittaa aina sitä, että on mukava kurkata taaksepäin, mitä menneeseen vuoteen on mahtunut ja toisaalta suunnata katse kohti tulevaa vuotta.

Vuoden tauon jälkeen päätin jälleen ottaa blogissa kuukausittaiset kuvayhteenvedot käyttöön. Tapa, jonka aloitin vuonna 2015, mutta joka taisi jäädä vauvan jalkoihin tammikuussa 2017. 😀

 

Perinne tuli mieleen Instan #bestnine -kuvakollaasien myötä. Puhelimesta löytyvät sadat kuvat menneen vuoden varrelta nostavat aina muistoja mieleen. Melkein pääsee elämään nuo hetket uudelleen ja uudelleen kuvia katsellessa.

Kuvat motivoivat valtavasti, ainakin itseäni. Juuri nyt esimerkiksi flunssassa ollessa, tuntuu siltä että edellisestä liikuntakerrasta on ikuisuus. Lähes jatkuva neljän seinän sisällä istuskelu ja hissuttelu syö naista ja turhauttaa. Onneksi kuvien joukosta löytyy pari treenikuvaa todisteeksi, jopa melko lähimenneisyydestä, vaikka treenit ovat vähällä joulukuussa olleetkin.

Joulukuun parhaimmistoa oli valkea joulu ja lumi, jota meidän joulureissulla riitti. Se tuo niin paljon valoa! Pimeys on ollut tänä vuonna jotenkin erityisen läsnä – vai tuntuuko se joka vuosi siltä!? Vuoden loppuminen tarkoittaa myös usein itselle sitä, että alan puhua keväästä, koska on niin voittajaolo käännyttäessä kohti valoa. 🙂

Tulevalta vuodelta toivon ennen kaikkea terveyttä, mutta myös juoksukilometrejä ja hikitreenejä vähän enemmän! Varsinaisia uuden vuoden lupauksia en tee tänäkään vuonna, mutta tavoitteita, toiveita ja ajatuksia aion kyllä tänä vuonna kirjata ylös.

Pirteää lauantaita!

xx Laura

Juoksujalkaa myös Facebookissa & Instagramissa!

LauraRauhallista joulua!

Tänä vuonna en järjestänyt joulukalenteria blogin puolella, enkä erityisesti suositellut/ ideoinut lahjoja, kuten aiempina vuosina. Me itse ollaan perhepiirissä päädytty siihen, että lahjoja ostetaan vain lapsille ja se on erinomainen päätös. Sen verran lipsuttiin, että ostetaan miehen kanssa lahjat toisillemme, mutta pääosin pyritään pitämään tavaramäärä hallinnassa.

Lahjoja on sinänsä kiva antaa ja saada silloin kun keksii jonkun sopivan, mutta väkisin lahjojen ostaminen on ihan turhaa.

Aiempien vuosien trendin mukaisesti, olen yhä enemmän sitä mieltä, että paras lahja on elämyksellinen, jota ei voi paketoida. Esimerkiksi jotain ihan arkista yhdessä tekemistä tai toisaalta jotain luksusta arjen keskelle tulevaan vuoteen.

Omia jouluvalmisteluja tuli häiritsemään kuume, joka onneksi meni yhtä nopeaa ohi kuin alkoikin. Flunssaisen olon takia ollaan kuitenkin vietetty päiviä rauhassa sisätiloissa ja vähän ”pakonkin” kautta rauhoituttu joulutunnelmaan. Meidän puolesta joulu saa tulla. 🙂

Ihanaa joulun aikaa kaikille! <3

xx Laura

Juoksujalkaa myös Facebookissa & Instagramissa!

LauraJumit veks!

Terveiset kuumetuvalta! Eilen aivan puskista alkanut kuume nousi muutaman tunnin aikana tosi korkeaksi, jota kurkku- ja pääkipu säesti. Tänään on ollut jo suht ok olo, voisiko se mennä näin nopeasti ohi? Elättelen toiveita ja yritän hissutella mahdollisimman rauhassa tämän päivän.

Pieni päivitys on paikallaan jumitustilanteeseen. Tuon kirjoituksen jälkeen kävin Helsingin urheiluhieronnan osteopaatti Mirella Arposella. Jumeja todella löytyi, oikeastaan vähän ympäri naista eli oli jo aikakin mennä ammattilaisen pakeille. Mutta kuten aina, kolotukset jäivät suurilta osin hierontapöydälle. Osteopatia on aina sopinut mulle, siinä liikkeen avulla päästään kipukohtiin, eikä ns. runtata väkisin niitä auki. Jos sen nyt näin lyhyesti voi tiivistää. 😀

Pahin alaselän jumitus lähti heti kerralla pois, toki pientä kipua tuntuu edelleen poikaa kantaessa/ nostellessa, mutta nyt myös muistan tarkemmin keskittyä asentoihin. Sen verran on jo painoa pikkumiehessä, että enää ei onnistu nostot miten sattuu, vaan oikeasti on keskityttävä keskivartalotukeen. Myös kotona tehtävä kehonhuolto jatkuu. Mutta selvää on, että noista jumeista en olisi päässyt ilman ammattilaista.

Tällä viikolla kävin Mirellalla vielä uudestaan ja etenkin nyt toisen kerran jälkeen olo tuntuu vetreältä. Selkäranka rutisi molemmilla kerroilla sen verran napsakasti, että jopa hengittäminen tuntuu tällä hetkellä aiempaa helpommalta. 😀 Hankin itselleni vielä hierontalahjakortin, joten pääsen ensi vuodenkin puolella ennaltaehkäisemään tulevia jumeja. Siinäpä viimeiset viisi vuotta suosittelemani lahjaidea, joka ei mene koskaan pieleen!

Ihanaa joulunodotusta <3

xx Laura

Juoksujalkaa myös FacebookissaInstagramissa!

LauraYksin vai yhdessä?

Viimeisen reilun vuoden aikana olen nauttinut yksin liikkumisesta. Välillä on ollut kiva toki yhdistää kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja nähdä kavereita myös lenkillä/ treenatessa. Pääosin se on ollut kuitenkin aikaa, jolloin on saanut olla omien ajatusten (tai ajattelemattomuuden) kanssa. Parasta vastapainoa muuten sosiaaliseen arkeen.

Viime aikoina on alkanut kutkutella ajatus jollain tavalla yhdistää porukka treeneihin. Siitä saa kuitenkin niin paljon lisämotivaatiota haastaa itseä vielä enemmän. En ole oikein saanut ajatusta siihen, mikä se porukka olisi. Olisiko se vanhaa kunnon ryhmäliikuntaa jossain salilla, joku juoksutreeniryhmä vai pitäisikö aloittaa kokonaan joku uusi harrastus?

Ryhmäliikunta vaatii salijäsenyyttä ja itselle mieluisat tunnit löytyvät vain harvalta salilta tällä hetkellä. Pelkkä juoksuporukka ei suoraan sanottuna kiinnosta tällä hetkellä, haluan monipuolisempaa tekemistä. Lisäksi oikeasti nautin edelleen lenkillä käymisestä tai erilaisten juoksuharjoitusten tekemisestä yksin, etenkin kun mitään tavoitetta ei ole näköpiirissä.

Enpä siis kahta kertaa miettinyt, kun tarjoutui mahdollisuus ilmoittautua mukaan MT Personal Trainigin treeniryhmään, jossa kätevästi yhdistyy nämä kaikki kiinnostuksen kohteet! Kevään treeniryhmä pitää sisällään mm. juoksua, lihaskuntoa, voimaa, kehonpainotreenejä, liikkuvuutta ja kehonhuoltoa. Valikoimassa on myös akrobatiaa sekä pelejä ja leikkejä, joten tiedä vaikka sieltä löytyisi joku uusi kiinnostava harrastus. 😉 Kävin viime viikolla testaamassa Monnan vetämät treenit ja olipa hauskaa! Siinä huomasi myös jälleen ryhmässä tekemisen hauskuuden, vieruskaverin kanssa tahkottiin samaan tahtiin liikkeitä aikaa vastaan. Eihän siinä voinut luovuttaa, vaikka hapotti! 😀

Treeniryhmän All in – paketti sisältää oikeuden käydä vapaavalintaisesti kaikissa 50 harjoituksessa 8.1.-29.4. välisellä ajalla, mikä tekee osallistumisesta helppoa. Varmasti löytyy joka viikko mieluisat treenit. Treenit pidetään myös tässä kodin lähistöllä, joka sekin helpottaa aikataulutusta. Eniten tällä hetkellä kiehtoo monipuolisuus sekä yhdessä tekeminen. Odotan innolla tammikuuta! Ajattelin startata homman heti 8.1. juoksuporukan kuntotesteillä. 😉

xx Laura

Juoksujalkaa Facebookissa & Instagramissa!

LauraJumissa

Liikkuvuushaastetta on takana viitisen viikkoa ja aktiivisesti vähintään kolme kertaa viikossa on pyhitetty aikaa venyttelylle. Venyttelyhetket ovat tulleet pikku hiljaa rutiiniksi, josta en enää luovu. Vihdoin olen saanut ne osaksi viikko-ohjelmaa, niin monen vuoden yrityksen jälkeen! Ne rauhoittavat kivalla tapaa ennen nukkumaanmenoa ja jotenkin tuntuu, että unikin tulee venyttelyiltoina paremmin.

Siitäkin huolimatta tuntuu, että keho jumittaa pahemman kerran. Uskon, että yksi isoin syy on huonot asennot, joissa tulee taaperoa nosteltua milloin mistäkin. Parhaillaan kirjoitan tätä tekstiäkin täysin epäergonomisessa asennossa sohvalla kenottaen. Enpä ole koskaan aiemmin ollut näin jumissa.

Pahin kipu on tuntunut alaselässä nyt kolmisen viikkoa. Taisin hieman innostua niistä selkälihasliikkeistä Lupauksen lopputesteissä. Pitihän se tietysti saada hinnalla millä hyvänsä parempi tulos kuin alkutesteissä… Hurjasti parempi tulos tulikin, mutta siitä lähtien selässä on tuntunut pientä kipua, joka on välillä parempi, mutta välillä huonompi. Alkuun luulinkin sen olevan vain normaalia lihaskipua, mutta se ei mennytkään parissa päivässä ohi. Joku venähdys ehkä?

Kipua kuulostellessa olen tullut siihen tulokseen, että se johtuu jalkojen kireistä lihaksista. Jalkoja rullaillessa ja venytellessä on helppo huomata siellä viulunkielten kaltaisia pinteitä ja kipukohtia, joilla saattaa olla osuutta asiaan. Staattiset venytysliikkeet on pitänyt vaihtaa dynaamisiin, sillä niillä saa huomattavasti parempaa jälkeä ja rullailu helpottaa, aina kun vaan uskallan sitä tehdä.

Liikkumattomuus ja varsinkin istuminen on täyttä myrkkyä selälle. Sen huomaa hyvin esimerkiksi pitkillä automatkoilla. Kävelylenkit ja juoksu onnistuvat hienosti ja kipua ei tunnu – liike tuntuu olevan paras lääke. Pelkään juoksun kuitenkin vaikuttavan vaivihkaa, kun selkää varoessa juoksuasento muuttuu.

Parasta antia oli eilen salilla tehty liikkuvuustreeni, jossa huolellisen lämmittelyn jälkeen välineinä oli ainoastaan keppi, matto, pilatesrulla ja oma keho.

Tulevalle perjantaille on varattu aika Helsingin urheiluhierontaan, pitkän tauon jälkeen. Sinne olisi tietysti pitänyt mennä jo paljon aiemmin. Muistaakseni esimerkiksi silloin, kun parikuukautista vauvaa imettäessä alkoi tuntua yläselässä ja hartioissa jumeja. Tai silloin, kun hieman isompaa vauvaa sänkyyn laskiessa tuntui kipuja. Mutta tosiaan, viimeistään nyt, kun taaperoa tulee kannettua milloin missäkin asennossa. Edellisen kerran jumit jäivät raskausaikana samaiselle hierontapöydälle ja niin monta kertaa aiemmin, joten samaa sopii toivoa nytkin.

Tänään illalla on luvassa myös yksi lajikokeilu, josta toivon olevan hyötyä jumeihin! 🙂

Kivaa tiistaita,

xx Laura

Juoksujalkaa Facebookissa & Instagramissa!

LauraTestissä liikuntaharrastajan älykello: Garmin Vivoactive 3

Sain lokakuussa testiin Garmin Vivoactive 3 GPS älykellon. Äkkiseltään tarkasteltuna kyseessä on ulkonäöllisesti hyvinkin niin ikään käytössäni olevan Fenix 5S kaltainen kello, mutta se on sitä kevytrakenteisempi ja pelkistetympi.

Vivoactive 3 paino on ainoastaan 43 grammaa, kun taas Fenix 5S painaa 67 grammaa. Isoimpana ulkonäöllisenä erona näissä kahdessa on Vivoactivessa ainoastaan yksi nappi, jonka kautta hoituu kaikki.

Vivoactive 3 mittaa Fenixin 5S:n lailla sykkeen ranteesta ja seuraa päivittäistä aktiivisuutta, kuten laskee askeleet ja noustut kerrokset sekä ohjaa suorituksesta palautumiseen. Vivoactivessa on valmiina yli 15 esiladattua urheilusovellusta (mm. jooga, cardio, voimaharjoittelu, juoksu, uinti, golf) ja lisäksi siihen voi itse luoda ja ladata uusia treenejä. Hauskana yksityiskohtana tuo voimaharjoittelu. Sen kun laittaa salilla päälle, kello todella laskee toistot puolestasi ja vieläpä lepoajan päälle.

Vivoactive 3 seuraa, miten keho reagoi mahdollisiin stressitekijöihin ja auttaa löytämään tasapainon stressin ja levon välillä. Tuota stressimittausta on aika ajoin kiva testata. Taaperon kanssa se on tosin ollut välillä haastavaa, kun stressimittausta varten pitää pysyä paikallaan 30 sekuntia!

Kun Vivoactive 3 on pariliitetty yhteensopivaan älypuhelimeen, sen kautta voi vastaanottaa tekstiviestejä, some-päivityksiä, hälytyksiä, puheluita, sähköposteja, jne. Vivoactive 3 -älykellolla voi lisäksi hallita älypuhelimesta tulevaa musiikkia tai vaikkapa paikantaa kadonneen puhelimen. Vivoactive 3 on myös ensimmäinen Garmin Pay -maksuvalmiudella varustettu laite. Kun käytössä on yhteensopiva pankkiyhteys, voi kotiin tulevaisuudessa jättää puhelimen lisäksi lompakon ja käydä silti treenin jälkeen kaupassa rannelaitteen avulla. Tämä toiminto ei tosin ole vielä Suomessa saatavilla. 🙂

Olen käyttänyt Fenixiä ja Vivoactivea ristikkäin. Riippuen aina siitä kumpi on käteen osunut ja ollut ladattuna. Itselle on muodostunut kuitenkin sellainen karkea jako näiden kahden välillä, että juoksutreeneihin valitsen mielellään Fenixin ja muuhun liikuntaan sekä päivittäiseen aktiivisuuden seurantaan Vivoactiven. Parasta on se, että kumpaa tahansa mittaria käytänkin, kaikki tiedot latautuvat samaan ohjelmaan.

Vivoactive on todella yksinkertainen ja selkeä käyttää. Älykello sisältää kaiken tarvittavan ja vieläpä paljon kivoja yksityiskohtia päälle. Se on loistava hankinta monipuoliselle liikkujalle ja liikunnan harrastajalle. Fenixin miellän enemmän tavoitteellisemmalle treenaajalle, jolloin lajeina ovat esimerkiksi juoksu, uinti ja pyöräily. Fenixistä kun löytyy todella monipuolisia ja syvempiä lisäominaisuuksia näiden lajien harrastajille. Myös hinta on näissä kahdessa erona, Vivoactiven ollessa melkeinpä puolet Fenixiä edullisempi.

Kumpikin mittari ansaitsee valtavasti plussaa kevyestä rakenteesta. Kello istuu myös naisen kapeahkoon ranteeseen mainiosti. Silti kellotaulu on melko kookas ja näyttävä, kuten itse tykkään. Lisäksi sykkeen mittaus ranteesta saa täydet pisteet. Sen kanssa ei ole ollut vielä kertaakaan mitään ongelmaa. Syke löytyy heti helposti, eikä se singahtele miten sattuu liikkuessa – ellei nyt sitten satu olemaan kovemman luokan intervallitreeni kyseessä, heh. 😉

Vivoactive 3 suositushinta 349 € ja 379 € riippuen rungon / kellotaulun metallista.

Mukavaa treeniviikkoa,

xx Laura

@juoksujalkaa myös Facebookissa & Instagramissa!

LauraIhovaikeuksista voittoon! Kasvojen kuntoremontti osa 5

Ehkä hieman raflaava otsikko, mutta pitää täysin paikkaansa. Tästä(kin) syystä tuotteet ansaitsevat oman tekstinsä ja tuote-esittelyn, omista kokemuksistani. La Roche Posay on nimittäin tuotesarja, joka nosti minut ihovaikeuksien suosta ja vieläpä todella nopeasti!

Olen paininut iho-ongelmien kanssa koko kesän ja alkusyksyn, kunnes syyskuussa löysin tämän kyseisen ihonhoitosarjan apteekista. Se ei ollut minulle täysin uusi, olin käyttänyt satunnaisesti muutamaa tuotetta jo aiemmin, kuitenkaan sen enempää sarjaan tutustumatta.

Syyskuussa huomasin jo muutaman käyttökerran jälkeen, että iho rauhoittui. Jätin oikeastaan kaikki muut tuotteet kasvoilta pois ja valehtelematta alle viikon käytön jälkeen kasvojen iho koki ison muutoksen kohti parempaa. Pahaan kuntoon mennyt ihottuma nenän ja suun alueella hävisivät lähes kokonaan tai haalenivat saman tien. Sen jälkeen käyttöä jatkamalla ja merkin tuotteita lisäämällä olen päässyt ongelmasta eroon kokonaan.

Alkuun ostin sarjan 3-in-1 pesuaineen, yövoiteen sekä CC-voiteen. Näiden avulla pahin ihottuma hävisi tosiaan noin viikossa, joten aloin kiireen vilkkaa tutkia sarjaa enemmän. Sen jälkeen sain todella kattavan paketin sarjan tuotteita testiin, mikä on helpottanut löytämään itselle ne sopivimmat. Tämän avulla selvisi myös, kuinka kattavasta sarjasta on kyse, oli vaivana sitten kuiva, herkkä, couperosaan taipuvainen, rasvoittuva, epäpuhdas tai vaurioitunut iho.

La Roche Posaylla on monta eri tuotesarjaa, mutta nostan tässä esiin ne, joista minulla on ollut hyviä kokemuksia tähän mennessä käytössä. Kaikkia tuotteita olen käyttänyt säännöllisesti yli kuukauden.

Rosaliac

Sarja on tarkoitettu couperosaihon päivittäiseen hoitoon. Tuotteet häivyttävät ihon punoitusta ja suojaavat ihoa.

Rosaliac -sarjan tuotteista itsellä on käytössä tällä hetkellä kaikki. Sarjan 3-in-1 puhdistusgeeli on aivan täydellinen. Sitä ei oikeasti tarvitsisi pestä iholta vaan pyyhkiä, mutta itse haluan sen pestä. Yhden pullon käytettyäni otin rinnalle käyttöön nyt myös puhdistusvaahdon, koska suoraan sanottuna rakastan puhdistusvaahtoja! Tämä vaahto sopii niin ikään herkälle iholle. Periaatteessa vaahto vie voiton, mutta koska 3-1 saa pestä myös silmämeikin, se puoltaa sen käyttöä.

Aamuisin on käytössä sarjan rauhoittava seerumi, jonka päälle laitan rauhoittavan Rosaliac UV Riche voiteen, jossa on UV-suoja 15. Voide on väriltään vihertävää, joka auttaa vähentämään punoitusta. Useimmiten laitan suoraan seerumin päälle kuitenkin CC voidetta, joka on ollut aivan huippulöytö! Sitä käytettäessä kosteusvoiteen voi jättää kokonaan pois, sillä CC-voide korvaa sen. Se on hoitava voide, joka kosteuttaa ja rauhoittaa ihoa sekä sisältää uv-suojan 30.

Toleriane

Herkälle ja herkästi reagoivalle iholle. Vähentää epämiellyttävää tunnetta iholla. Kosteuttaa tehokkaasti.

Tähän sarjaan kuuluu käytössäni oleva Toleriane Ultra Overnight -yövoide, josta en enää luovu. Voide rauhoittaa ihoa yön aikana. Se on tarkoitettu herkälle ja herkistyneelle iholle ja se vahvistaa ihon suojakerrosta. Tuotteessa on 0% hajusteita – 0% säilöntäaineita – 0% väriaineita – 0% alkoholia – 0% lanoliinia.

Myös tämän sarjan kosteuttava ja rauhoittava silmänympärysvoide on jokailtaisessa käytössä. Talven tullen, kun iho alkaa tarvita vielä enemmän kosteutusta, otan sarjan Toleriane Ultra -päivävoiteen käyttöön.

Cicaplast

Rauhoittava, uudistava ja suojaava sarja herkälle ja ärtyneelle iholle. Sarjasta löytyy tuotteita jotka sopivat pienten naarmujen ja arjen pikkuvaurioiden hoitoon sekä ärtyneen ihon hoitoon lapsille ja aikuisille.

Tämän tuotesarjan huuli- ja käsivoide ovat olleet pelastus! Yleensä heti syksyllä kylmempien ilmojen alkaessa sekä kädet että huulet menevät aivan karheiksi. Se ei ole mitään pientä pintakuivuutta vaan etenkin sormien reunat ovat järkyttävän kuivat. Yleensä myös huulipuna jää koko talvikaudeksi sivuun, sillä se ei näytä todellakaan hyvältä kuivien huulien parina. Nyt säännöllisen käytön myötä huomaan, että tänä talvena saan punata huulia vapaasti!

* * *

Erityismaininta vielä sarjan lähdevedelle, joka on nerokas! Se sisältää runsaasti seleeniä, pehmittää ja rauhoittaa ihoa, joten se sopii erityisen hyvin herkän ja ärtyneen ihon hoitoon. Voin kuvitella, että se toimii vielä paremmin esimerkiksi kesällä viilentävän vaikutuksen vuoksi, mutta mikä tunne, kun suihkuttelee kasvot läpi tällä. Sama tunne, kuin seisoisi ulkona sumusateessa. Parasta!

Muutama tuote odottelee testausta vielä paketissa. Etenkin talvella iho tulee tarvitsemaan entistä hellävaraisempaa puhdistusta sekä kosteuttavampia tuotteita. Esimerkiksi Hydraphase -sarjasta löytyy tehokosteuttavia tuotteita herkälle ja pintakuivalle iholle. La Roche-Posaylla on myös oma aurinkosuojasarja, jotka otan kesällä testaukseen.

Olen ollut niin helpottunut, kun sain ongelman hallintaan (uskaltaisiko sanoa jopa kuntoon?), joten haluan jakaa tiedon saman ongelman kanssa painiville. Ehdottomasti kokeilun arvoinen tuotesarja, mikäli tunnistat samoja piirteitä. Löytyy siis apteekeista. Toivottavasti tästä on muillekin apua!

Kaunista viikkoa,

xx Laura

@juoksujalkaa myös Facebookissa & Instagramissa!