LauraTulevia core-treenejä odotellessa

Lue lisää

LauraArvonnan voittaja ja juhannustunnelmia

Juhannus on vietetty leppoisissa tunnelmissa. Mukaan mahtui niin rentoa olemista kuin perinteisesti vähän urheiluakin. Totta kai, kun Kuortaneen urheiluopiston vieressä oltiin! Lauantaina kävin juoksemassa pidemmän lenkin. Tarkoituksena oli juosta pikainen vitonen, mutta jalat veivät pidempään.

Eilen kävin pitkästä aikaa juoksemassa kentällä. Muutamat 400m – 200m – 100m vedot ja huoltajana toimi kummityttö. <3

Nukuttiin järkyttävän pitkiä öitä, kyllä nyt taas jaksaa painaa. 😀 Koska oli keskikesän juhla, olin mm. unohtanut pikkumiehen ulkohaalarin kotiin. Uima-asun olin sen sijaan pakannut mukaan! Säät oli kuitenkin sen verran viileät, että onneksi löydettiin sopiva haalari kirppikseltä. Uima-asua testaillaan toivottavasti myöhemmin kesällä…

Nyt matka jatkuu, meillä on tulossa pari pientä kesälomareissua, ensimmäinen heti ylihuomenna. Tosin, juuri nyt ollaan hakemassa kotimatkalla passia pikkuiselle. Eipä tullut aiemmin mieleen (siskolle pisteet tästä muistamisesta)! No, reissussa sattuu, ei oo niin vakavaa.

* * *

Kiitos kaikille Kari Traa -arvontaan osallistujille! Voitto meni seuraavan kommentin jättäneelle:

No tottakai haluan olla mukana! Tälle hoitovapaalaiselle mutsille kelpais. (Hanna)

Hänelle on ilmoitettu sähköpostitse.

Aurinkoista viikkoa,

xx Laura

LauraJuhannuksen viettoon ylläriarvonnan siivittämänä!

Kivoja kesäviikkoja ollaan vietetty. Säistä viis, mahtavaa, kun voi puuhailla/viettää aikaa ulkona pikkumiehen kanssa. Parasta on keinuminen ja rattaista ohikulkijoille (etenkin naispuoleisille) huutelu. Nurmikolla istuskelu sen sijaan ei ole ollut mikään hitti. Tuntuu inhottavalta, ainakin ilmeestä päätellen. 😀

Tänään alkaa meidän perheen varsinainen yhteinen kesäloma ja mikäpä sen parempi aloitusajankohta siihen on kuin juhannus. Jospa tänä vuonna säätkin olisivat kohdillaan – toisaalta jos eivät ole, sekin on ihan ok.

* * *

Olen ollut kesäkuun kahtena lauantaina Stockmannin Kari Traan osastolla. On ollut tosi mukava taas pitkästä aikaa päästä noihinkin hommiin, tuo opiskeluajoilta tuttu urheilukaupan myyjän rooli kun aina välillä nostaa päätään. 😉 Erityisen hauskaa vaihtelua näin hoitovapaalaiselle. On ollut kiva jutella paikan päällä aktiivisten naisten kanssa, jotka arvostavat treenivaatteissa kauniin ulkonäön ja värien lisäksi myös korkeaa laatua sekä vaatteiden toimivuutta liikkuessa.

Ennen juhannuksen viettoon lähtöä, saan laittaa pienen ylläriarvonnan käyntiin!

Tarjolla on Kari Traan paketti yhdelle onnekkaalle. Paketti sisältää laukun, 2 kpl pantoja, hanskat sekä sukat. Arvonta alkaa NYT ja päättyy 25.6. klo 00.00. Kommentoi alle, jos haluat olla mukana arvonnassa. Voittajalle ilmoitan sähköpostitse maanantaina 26.6.

Onnea arvontaan ja rentoa juhannusta! 🙂

xx Laura

Juoksujalkaa myös Facebookissa & Instagramissa!

LauraSyksyn juoksusuunnitelmista

Nyt on kuulkaa syksyn tapahtumakalenteri täyttynyt, kuin itsestään! 😉 Kerroin aiemmin, että osallistun 2.9. City Survivors -kaupunkiseikkailuun (15 km), mutta kalenteriin on yllättäin hiipinyt pari muutakin sporttitapahtumaa. Syyskuu näyttää kovin juoksuvoittoiselta…

9.9. juostava Midnight Run (10km) on nakutettu jälleen vuoden tauon jälkeen kalenteriin. Tästä kerron lisää myöhemmin, mutta tapahtuma toimikoon lämmittelylenkkinä syksyn ihan parhaimpaan juttuun, nimittäin edessä siintää ensimmäinen polkujuoksukisa!

Kyseessä on Lidingöloppet, jonne sain blogin kautta kutsun. Se juostaan Tukholman liepeillä sijaitsevassa kauniissa Lidingössä, joka onkin minulle nuoruusvuosilta tuttu paikka. Lidingöloppet on viikonlopun kestävä juoksutapahtuma 22.-24.9., joka pitää sisällään eri pituisia matkoja eri-ikäisille ja -tasoisille juoksijoille.

Minulle ehdotettiin valittavaksi joko 30 km klassikkomatka lauantaina tai 10 km Rosanauha -hyväntekeväisyysjuoksu sunnuntaina. No, arvaatte varmaan, että en kovin pitkään arponut, kummalle matkalle osallistun, vaikka sinällään Rosanauha -juoksukin olisi tietysti tärkeää ollut.

Pikkaisen kyllä vaatii treeniä tuo 30 km selättäminen ja vielä maastossa. Maastojuoksusta on kovin vähän aiempaa kokemusta, mutta en kahta kertaa miettinyt lähteä sitä ensi kertaa kokeilemaan juuri Lidingön upeisiin maisemiin.

Onko täällä ketään, joka olisi tuohon tapahtumaan osallistunut tai osallistumassa? 🙂

Treenien ensimmäinen vaihe alkaa systemaattisesti 3.7., jolloin starttaa Lupaus -studion Kuntouta keskivartalo-äitikurssi. Kyseessä on verkkovalmennus, joka kestää 5 viikkoa. Kurssille kannattaa lähteä mukaan, vaikka synnytyksestä olisi jo vuosiakin aikaa. Se sopii myös juuri synnyttäneelle tai kaikille tuolta väliltä, itsellä on nyt reilu 9 kk. Etenkin se sopii naiselle, joka tunnistaa itsensä kurssin kuvauksesta. Silloin ei kannata epäröidä hetkeäkään.

Ilmoittautuminen valmennukseen tästä linkistä hintaan 79 e (norm. 89 e).

Aurinkoista juhannusviikkoa!

Huomenna muuten tulossa kiva arvonta, joten kannattaa pysyä kuulolla! :*

xx Laura

Juoksujalkaa myös Facebookissa & Instagramissa!

LauraÄidit kuntoon oikealla tavalla!

Vierailin eilen Hyvinvointistudio Lupauksen uusissa tiloissa Rikhardinkadulla. Olimme tavanneet Riinan kanssa viimeksi paneelissa maaliskuun GoExpossa, jolloin aiheena oli raskaus, synnytys, liikunta ja juoksu – ja samoista aiheista jatkoimme tälläkin kertaa. 🙂

Synnytyksestä on itselläni nyt yli 9 kk aikaa ja palautuminen on edelleen käynnissä. Pikkuhiljaa ja maltilla on menty liikunnan suhteen, koko ajan tuntemuksia tarkkaillen. Tuo 8-9 kk oli tietynlainen rajapyykki palautumisen suhteen. Itsestä tuntuu, että alkaa olla palautunut. Osaltaan myös siksi, että yöt sujuvat ilman heräilyjä, imetykset on karsittu ainakin puoleen ja muutenkin tuntuu, että enää sitä ei vetele täysissä mammahuuruissa menemään. 😀

Liikkumisen suhteen asettamani kahden treenikerran viikkotavoite on ollut juuri sopiva tähän hetkeen. On jotenkin hurjan motivoivaa, kun saa treenit tehtyä, sillä olo on sen jälkeen niin energinen. Kuntopiirin olen tehnyt pääosin omalla kehonpainolla ja erillisiä vatsalihasharjoituksia en ole oikeastaan uskaltanut vielä juurikaan tehdä.

Haluan olla varma, että teen liikkeet oikein, sillä asennot ja oman vartalon hahmotus on edelleen hieman hukassa. Vaikka palautuminen onkin sujunut hyvin, en halua myöhemminkään huomata mitään ongelmia tulevan.

Kaipaan apua keskivartalon treeniin sekä turvallisia liikkeitä.

Saan mahdollisuuden osallistua Lupauksen kesän verkkokurssille* ja tarjota blogini lukijoille treenit hintaan 79 € (norm. 89 €). Joten, jos koet aiheen itsellesi ajankohtaiseksi, tästä linkistä pääsee ilmoittautumaan mukaan alehintaan. Treenit alkavat 3.7. ja kestävät viisi viikkoa.

Kurssi on suunniteltu siten, että ne eivät vaadi kohtuutonta aikaa ja ponnistelua vaan ne on helppo yhdistää päivään. Verkkokurssi on kesällä helppo toteuttaa siellä, missä laiturinnokassa nyt sattuu milloinkin olemaan.

Vaikka kurssin kohderyhmänä ovat erityisesti 0-12 kk sitten synnyttäneet, osallistujien skaala on todellisuudessa paljon laajempi. Kurssille voi osallistua niin pian synnytyksen jälkeen kuin hyvältä tuntuu, mutta toisaalta vielä vuosienkin jälkeen synnytyksestä.

Viiden viikon treeneistä 79 euroa on pieni hinta, kun pääsee treenaamaan asiantuntijoiden kanssa, jotka ovat erikoistuneet erityisesti raskaus- ja äitiysliikuntaan.

Kuntouta keskivartalo verkkokurssilla:

  • harjoitusohjeet tulevat sähköpostiin joka arkipäivä
  • on keskusteluryhmä, joka mahdollistaa keskustelun valmentajan kanssa
  • keskitytään mm. lantionpohjan lihasten ja syvien vatsalihasten vahvistamiseen, mutta liikettä tulee koko keholle
  • liikkeistä saa sekä sanalliset että kuva/video-ohjeet

Verkkokurssi alkaa ihan pian, joten eiköhän tehdä kesän paras päätös ja aloiteta turvalliset treenit isolla porukalla!?

Kivaa viikkoa,

xx Laura

*osallistuminen verkkokurssille saatu.

Juoksujalkaa myös Facebookissa & Instagramissa!

LauraKuva – tai treeniä ei tapahtunut!

Kaksi treeniä viikossa, asettamani tavoite, joka on pakko tallentaa Instagramiin, vähintään mystoryn puolelle. Ja mikäpä siinä, kaikki keinot ovat sallittuja itsensä motivoinnissa. Onhan se saattanut joskus innostaa jonkun muunkin instan selailijan liikkeelle! Ja niinhän se vähän tänä päivänä on, kuva tai (treeniä) ei tapahtunut! 😀

Sama pätee sykemittarin kanssa. Ihanan vapauttavaa välillä liikkua ilman, mutta kuukausiyhteenvedoissa harmittaa, kun osa treeneistä on jäänyt tallentamatta! Ainakin mua! Juuri esimerkiksi maanantain treeniin unohdin ottaa mittarin mukaan, enkä viitsinyt kolistella sisälle takaisin, kun vauva oli jäänyt nukkumaan. Itseäni ainakin motivoi, kun tavoitteet tulee saavutettua ja mikäs siitä paremmin kertoisi, kuin sykemittariin tallentunut data.

Sain testiin Garmin Fenix 5S mittarin. Uudistin mittarin heti tuoreelta HCR:lla. Nooralla on myös samainen mittari, käy lukaisemassa siitä hänen blogin puolella. Tyylikäs, kaikinpuolin ihana, pieni ja kevyt! Paino sanalla pieni ja kevyt, joka on erityisen toivottavaa erityisesti naisen ranteeseen. Viime aikoina vallalla on ollut trendi aina vaan isommista mittareista, jotka ihania omalla tavallaan nekin, mutta pitkässä treenissä saa käden puutumaan. :/ Uusi mittari on oiva jatkumo viime kesänä testissä olleelle Garminin aktiivisuusmittarille. Tuleepa haikea olo, kun katselee noita kuvia. Muistan nuo hetket niin hyvin ja viime kesä jää aivan ainutlaatuisena ikuisesti mieleen. Toki niin jää tämäkin, pikkujäbän eka kesä! <3

Maanantain tein treenin kellarisalilla kaatosateen vuoksi, mutta tänään on vuorossa juoksulenkki auringossa. Jokohan sitä uskaltautuisi shortseissa liikenteeseen?!

Ihanaa loppuviikkoa,
xx Laura

p.s. Olen keskustan Stockalla tulevana lauantaina 10.6. sekä viikon päästä 17.6. klo 11-16 Kari Traan osastolla. Siellä on ihania treenivaatteita osasto pullollaan, sillä mikäpä sen mukavampaa kuin treenailla uusissa värikkäissä kesäkamppeissa. Tule ihmeessä katsastamaan tarjonta! 🙂

Juoksujalkaa myös Facebookissa & Instagramissa!

LauraSyyskuussa mennään taas!

Yksi tämän kevään kivoimmista ja odotetuimmista liikuntajutuista oli City Survivors -kaupunkiseikkailukisa, joka järjestettiin huhtikuussa. Ilmoittauduttiin siihen jo hyvissä ajoin ystäväni kanssa ja odotettiin kuin kuuta nousevaa. Se oli meille molemmille ensimmäinen ”kisa” raskauden ja synnytyksen jälkeen ja siinäkin mielessä merkittävä.

Kun kisapäivä vihdoin koitti, jännitti niin paljon, koska ei tiedetty yhtään mitä odottaa. Se tiedettiin, että tulossa on kaupunkiseikkailu 10 rastilla höystettynä ja kilpasarjan matkan pituus tulisi olemaan n. 15 km. Sehän siinä myös jännitti, koska ei oltu kumpikaan sellaisia matkoja vielä juostu.

Meillä oli ihan superhauska päivä! Tunnelmista voi lukea täältä. Kisa oli meidän makuun juuri sopivan rento ja hyväntahtoinen, aurinko paistoi ja muutenkin rasteilla olevat tehtävät osuivat just nappiin meidän mielestä. Otettiin kisa rennosti ja jaksettiin hölkkäillä tasaiseen tahtiin koko matka, vaikkakin omien reittivalintojen vuoksi siihen tulikin vielä muutamat ekstrakilometrit lisää.

Eipä ollut siis vaikea vastata, kun saimme ehdotuksen osallistua syksyllä uudelleen järjestettävään CitySurvivors 2.0 -kisaan! Todellakin lähdetään! 🙂 Innolla jo odotetaan, miten kisa on muuttunut ja kehittynyt tuosta ensimmäisestä ja mitä kaikkea siellä on tällä kertaa luvassa. Järjestelyt ja suunnittelu ovat kuulemma jo täyttä häkää vauhdissa!

Suosittelen tapahtumaa erittäin lämpimästi, jos haluat viettää kaverin tai vaikkapa puolison kanssa kivan Helsinki-päivän liikunnan parissa. Kisa sopii kaikille, mikä on erityisen kivaa, koska oikeasti sellaisia tapahtumia ei juurikaan ole. Suosittelen seikkailuun lähtemistä tosissaan, mutta pilke silmäkulmassa, ilman liiallista mailan puristamista. Kaupunkiseikkailusta on olemassa kilpasarjan lisäksi myös hupisarja, jonka matka on lyhyempi sekä rasteja on vähemmän.

Mikäli innostuit ja urbaani seikkailu kiinnostaa, nyt kannattaa ilmoittautua mukaan! Mainitsemalla ilmoittautumisen yhteydessä ”juoksujalkaa” osallistumisen saa hintaan 70€/pari eli 35€/henkilö (normaalihinta 80€/pari). Alennus on voimassa 7.6. saakka. Ilmoittautumaan pääsee tästä.

Leppoisaa sunnuntaita!

xx Laura

Juoksujalkaa myös Facebookissa & Instagramissa!

LauraTavoitetta kerrakseen!

Olen nyt melkeinpä 1,5 vuotta luottanut päivittäiseen hyötyliikuntaan ja tehnyt treenejä, jos/kun on sattunut huvittaa ja sopiva väli löytyä. Kuten nyt esimerkiksi HCR, kyllähän se tuli melko kylmiltään juostua.

Jotenkin kummasti tässä on ajankäyttö mennyt ihan uusiksi. Päivät on täynnä ohjelmaa pikkumiehen kanssa ja säännöllisten treenien saaminen viikko-ohjelmaan tuntuu kertakaikkiaan aivan mahdottomalta. Minä kun olen aina pitänyt itseäni loistavana organisoijana, jolla pysyy useammatkin langat käsissä ja on aina sata rautaa yhtäaikaa tulessa. Nyt tuntuu, että yksin tuo pojanviikari on ottanut täyslenkin aikatauluista ja hallitsee niitä täysin. Miten tässä näin pääsi käymään!? 😀

Totta puhuen, kyllähän sitä aikaa löytyisi, mutta olen halunnut mennä vauvan ehdoilla. Liikunnan suhteen olen ollut tyytyväinen meidän päivittäisiin vaunulenkkeihin ja satunnaisiin omiin treeneihin. Kuitenkin aiemmin 4-5 kertaa viikossa treenanneelle muutos on iso. Kyse ei ole siitä, ettei olisi ollut mahdollisuutta, enemmänkin se on ollut kiinni omasta halusta ja kiinnostuksesta. Tiedän, kuinka hyvää treenit omalle pääkopalle tekevät, joten on aika ottaa askel säännöllisempään suuntaan!

Olen huomannut aiemminkin, että kun asetan jonkun tavoitteen tai laitan treenit kalenteriin, ne tulee tehtyä. Ja nyt en puhu mistään maratontavoitteesta. Ei, nyt lähdetään ihan perusasioista liikenteeseen. 😉

Asetin eilen itselleni kovin maltillisen tavoitteen: yksi juoksulenkki ja yksi lihaskuntotreeni viikossa. Tämä koskee treenejä, jotka teen yksin, en vauvan kanssa. Yhdessä liikkumiset on sitten plussana tuohon päälle.

Kuulostaa juuri sopivan realistiselta.

Tuumasta toimeen, aloitin toteutuksen heti eilen! Kesäkuun ekan kunniaksi painuin musat korvilla kellarisalille hikoilemaan. Treeni kesti alle tunnin, piti sisällään lämmittelyt pyörällä ja lihaskuntotreenin. Yläkertaan kapusi niin paljon energisempi tapaus!

Kivaa viikonloppua,

xx Laura

Juoksujalkaa myös Facebookissa & Instagramissa!