LauraRaskausajan treenivaatehankinnat

Melkeinpä heti raskauden alkuvaiheessa tuli tarve alkaa etsiä sopivampia treenivaatteita. Katse hapuili omassa treenivaatekaapissa etsien korkeampivyötäröisiä, tukevia trikoita, isompia urheiluliivejä, väljempää toppia… Jossain vaiheessa aloitin toden teolla myös googlen kautta kunnon treenivaatteiden metsästyksen ja tuloshan oli suoraan sanottuna aika heikko. Tarjonta on vähintään olematonta etenkin trikoiden suhteen ja pitää sisällään vaan jotain ihania luomupuuvillaisia, pehmeitä joogavaatteita. Ei kiitos. 🙂

Tuntui siis erittäin helpottavalta kuulla, että 2XU:lta oli juuri saapumassa uutuudet: kompressiotrikoot raskaana oleville!! Mahtavaa, ne mulle heti!

2000x800

Kun trikoot sitten saapuivat, ne iskostuivat jalkaani samantien. Vaikka mahavarustus oli alkuun aivan liian pieni sille varattuun ”pussiin”, käytin trikoita heti alusta saakka, itse kyhätyllä pienennyspatentilla. Trikoot vain tuntuvat täydellisiltä!

Riittävästi tukea ja napakkuutta, ei mitään löysää ja pehmeää kangasta. Nyt jos koskaan tarvitaan napakkuutta ja lisätukea. Kompression antaman tuen lisäksi näihin trikoihin on lisätty paneelit, jotka tukevat ja suojaavat niitä osia kehosta joihin kohdistuu eniten kuormitusta raskauden aikana, kuten ristiselkään ja lantioon.

IMG_7091

IMG_7462

Nyt vatsa on kasvanut jo sen verran, että trikoot alkavat antaa tukea jo vatsaankin. Ovathan trikoot äkkiseltään aika härskin näköiset, mutta jos treenaavan äidin kannattaa yksi asia hankkia, ne on ehdottomasti nämä. Ovat hintansa väärtit ja enemmänkin. Valitsin kooksi M-koon. Aiemmista 2XU:n trikoista minulla on ollut käytössä sekä s että m-kokoisia ja nämä vastaavat hyvin kokoaan.

Nämä trikoot jalassa tuntuu treenitkin sujuvan lähes yhtä ketterästi kuin ilman vatsaakin. 😉 Sanottakoon vielä, että 2xu:lla on olemassa myös versio jo synnyttäneille, mutta niihin en ole itse vielä päässyt tutustumaan. Jos itsellä tulee pienikin epäilys synnytyksen jälkeen trikoiden istuvuuteen liittyen, en jätä katsomatta sitäkään korttia.

Mitä tulee muihin raskausajan treenivaatehankintoihin, olen ostanut lisäksi kahdet isommat ja tukevammat urheiluliivit. Siinäpä toinen hankinta, joka on ennen pitkää itsestään selvä ja ehdoton. Muita hankintoja en olekaan juuri tehnyt. Samat vanhat treenitopit soveltuvat luonnollisesti hyvin ja treenikengistä olen kaivanut ne kaikista tukevimmat ja vakaimmat versiot käyttöön. Eniten olen käyttänyt New Balancen Fresh Foam 1080 popoja, joista kirjoittelin arvostelun tuonne ASAn puolelle.

Mites muut raskaana olevat – onko tullut tehtyä jotain hyviä treenivaate- tai varustehankintoja??

Juoksujalkaa myös FacebookissaInstagramissa & Snapchatissa!

LauraHuhhuh!

Mikä tauti! Reilu viikko vierähti täysin sängynpohjalla ja voin kertoa, etten ole ikinä ollut noin heikossa kunnossa. Mutta nyt varmaan uskaltaa jo ääneen sanoa, että tauti on selätetty ja sairastettu: influenssa B, jota en toivo sille pahimmallekaan… 😉

Influenssaa en ollut ikinä sairastanut aiemmin, eikä todellakaan ollut mitään havaintoa tämän taudin luonteesta. Lääkärin sanoin: tämä on kaikille hirvittävä tauti, mutta raskaana se on karmea. Ja sitä se oli. Onneksi vauva on potkinut siihen malliin, että siellä tuntuu olevan energiat kohdillaan.

Lopulta vielä pahimman taudin loppupuolella, olin saanut yskimisestä murrettua kylkiluuni, joka aiheutti sitten omat haasteena. Hyi, en edes halua puhua taudista sen enempää, koska nyt tuntuu, että se on vihdoin ohi. Huominen työpäivä tuntuu maailman ihanimmalta asialta!

IMG_7583

Ehdin miettiä tuossa reilun viikon aikana aiiika monta treenijuttua (ja monta muutakin hommaa), joita pääsen vihdoin taas tekemään. Pakko muuten sanoa, että sairaana Instagramia ja Snapchatia selaillessa, voisi kuvitella, että ärsyttää muiden treenipostaukset, mutta ne toivat sängynpohjalle juuri sitä kaivattua energiaa ja motivaatiota hoitaa itsensä kuntoon.

IMG_7577

Varovasti täytynee kuitenkin palailla hommien pariin, sillä tällä hetkellä jo lyhyt kävely autolle saa sykkeen nousemaan. Mutta pikku hiljaa! Nyt on nimittäin virtaa kerätty taas siihen malliin, että tuskin maltan odottaa!

Parasta on se, että kivoja kevättreenijuttuja on pian tiedossa ja mm. Lavli Runners –juoksutreenit ovat ihan nurkan takana. Nämä kaikki treenit tehdään ulkona, mutta ne alkavat ja päättyvät, upeaan Lavli Living Roomiin. Treeneihin voi osallistua jokaiseen tai valita ainoastaan itseä eniten kiinnostavimmat tai haastavimmat.

Lavli Runners -juoksupaketti sopii kaikenlaisille juoksijoille, aloittelevista jo edistyneemmille.. Hinnat: koko paketti (5krt) 100 euroa tai 25 eur/krt. Varaa paikkasi Lavli.fi.

La 14.5. klo 10.00-11.30 Tekniikkakerta: tunnilla keskitytään juoksun tekniikkaan, löydetään yleisimmät haasteet. juoksutekniikassa sekä jutellaan oikeanlaisista varusteista
La 21.5. klo 10.00-11.30 Mäkijuoksu: treenissä valloitetaan mäki muutamaan kertaan, oikealla tekniikalla.
Ke 25.5. klo 17.00-18.30 Juoksijan lihaskunto: tunnilla keskitytään vahvistamaan juoksun kannalta tärkeimpiä lihaksia.
Ke 1.6. klo 17.00-18.30 Juoksijan lihashuolto: tunnilla keskitytään juoksijan lihashuoltoon ja kriittisempiin juoksijan kipukohtiin.
La 4.6. klo 10.00-11.30 Intervallitreeni: intervallitreenissä jokainen osallistuja ylittää itsensä.

Juoksutreenit järjestetään ulkona, ne alkavat ja päättyvät aina Lavli living roomiin.

IMG_7634

Iloa viikkoon,

xx Laura

Juoksujalkaa myös FacebookissaInstagramissa & Snapchatissa!

LauraLapsimessujen anti

Elämäni ensimmäiset lapsimessut takana ja päällimmäisenä ajatuksena jäi mieleen hieman köyhä anti?! Varmasti lapsille ja perheille löytyy kaikenlaista puuhaa ja kokeiltavaa, mutta kun näin tulevana äitinä olisin halunnut päästä hypistelemään ja tyyppaamaan käytännössä erityisesti sitä varustepuolta. Jouduin pettymään.

IMG_7563

Osastoja oli aikalailla yksi, jossa vaunuja pääsi ylipäätään näkemään ja aikalailla yksi merkki edellä mentiin. Onneksemme olimme valinneet perjantai-illan messukäynnille, joka osoittautui varsin hyväksi ratkaisuksi. Alle kahdessa tunnissa oltiinkin jo ulkona messuilta, johon mahtui kattava vaunuesittely Punavuoren Peikon -osastolla.

Vaunuhankinta on hieman poltellut mielessä ja vaikka periaatteessa Bugaboo on pysytellyt koko ajan ykkösvaihtoehtona, olisin halunnut jonkun kilpailemaan siihen rinnalle. Ei löytynyt ja viimeistään osastolla ajatus myytiin ja oli pakko taipua. Merkissä ja vaunuissa ei siis tietenkään mitään vikaa ole, mutta vähän turhankin tiuhaan kävelevät vastaan. 🙂 Mutta ehkä siihen on syynsä. Sinne lähti tilaus odottelemaan.

IMG_7574

Jatkuvasti nousee mieleen tämä ajatus, joka koskee kaikkia messuja. Osastoilla myydään ja esitellään vanhoja eriä messutarjouksin. Näilläkin messuilla vaatepuoli oli edustettuna vahvasti, joita myytiin´ota kolme, maksa kaksi ajatuksella’. Eikö messujen tarkoituksena olisi nimenomaan päästä kurkistamaan, mitä uutta on tulossa ja hypistelemään eri vaihtoehtoja, joita ei vielä ole edes myymälöissä? Ehkä tämä pysyy toiveajatteluna edelleen, sillä näyttivät nuo vaaterekit sen verran kovaan tahtiin tyhjentymään.

Juoksujalkaa myös FacebookissaInstagramissa & Snapchatissa!

LauraNyt se on auki – Helsingin elämyksellisin olohuone!

Huhhuh! Takki hieman tyhjänä tässä, sillä palasin juuri upeimmista avajaisista. Lavli living room on huomisesta lähtien avoinna arkisin 10-20 ja la 10-17 ja tulee tarjoamaan Helsingin ydinkeskustaan keitaan naisille, jossa voi shoppailla, treenata, viihtyä, oppia ja inspiroitua. Vain taivas on rajana, mitä siellä keksitään!

Asta Laurila on supernainen tämän konseptin takana. Asta on Suomen Lorna Jane -merkin takana, jonka kautta alun perin aikoinaan Astaan tutustuinkin. Alusta asti on ollut selvää, että hän on äärimmäisen kunnianhimoinen nainen, joka on vääntänyt työllä ja tarmolla tiensä tähän pisteeseen. On ollut mahtavaa seurata Astan matkaa tähän saakka ja saada olla siinä jatkossakin vahvasti mukana. <3

lavli 8

Mistä Lavli living roomissa on kyse?

”Haluamme tarjota kauniita, laadukkaita ja hyvinvointia lisääviä tuotteita ja palveluita, jotka motivoivat naisia kohti omia tavoitteitaan”

Lorna Jane -brändi tulee olemaan vahvasti esillä myös Lavli living roomissa, jonne avautuu myös Suomen ensimmäinen Lorna Jane shop. Se tulee olemaan niin paljon muutakin. Liikkeessä myytävien tuotteiden ja palveluiden taustalla ovat ihmiset, joita yhdistää rakkaus ja intohimo työhönsä.  Ja mikä parasta: jo itse tila on tutustumisen ja näkemisen arvoinen.

Upeissa Galleria Esplanadin tiloissa  tullaan järjestämään tunteja niin kehonpainotreenistä pilatekseen kuin kehonhuollosta juoksuun, josta itse saan kunnian ottaa ohjat käsiini.

lavli 1

lavli 2

lavli 3

lavli 4

lavli

Lavli Runners

Ensimmäinen juoksupyrähdys starttaa 14.5. ja keväällä tapaamisia on yhteensä 5. Vetäjänä toimin minä ja ryhmä sopii kaikenlaisille juoksijoille; aloittelevista jo hieman edistyneemmille. Treenit tulevat pitämään sisällään erilaisia harjoitteita aina tekniikan hiomisesta vaativampiin treeneihin. Olennaista tapaamisille on, että jokainen pääsee ylittämään itsensä omien rajojen puitteissa, yhdessä toisia tsempaten.

12973106_698741036933066_7094633065394547407_o

Lavli living roomin uudet nettisivut aukeavat tuota pikaa ja sitä kautta pääsee tutustumaan myös muuhun tuntitarjontaan sekä varaamaan aikoja tunneille. Sillä aikaa voi käydä yytsimässä tunnelmia  Facebookista. Edit 13.4.: Lavlin uudet nettisivut: täällä.

12112496_10153403204585458_1407959810859341778_n

 

Toivotan sydämen täydeltä onnea Astalle ja tervemenoa teille kaikille Lavli living roomiin!

xx Laura

Juoksujalkaa myös FacebookissaInstagramissa & Snapchatissa!

LauraRaskausajan liikunta ja se juoksu!

Aiemmin kirjoittelinkin treeneistäni tällä hetkellä ryhmäliikuntatuntien osalta. Kuten sanoin, juoksu ansaitsee ihan oman päivityksen.

Kun tästä maailman ihanimmasta asiasta sain tietää, aika pian tuli mieleen, mitenkähän juoksu luonnistuu raskauden aikana. Luin paljon aiheesta ja tulin siihen tulokseen, (kuten suurimman osan muidenkin aiheiden suhteen) että se on hyvin yksilöllistä. Joku on juossut miltei synnytykseen saakka, osalla lenkit ovat loppuneet melkein heti alkuun.

Näin jälkikäteen ajateltuna erilaisia juoksutuntemuksia tuli jo ennen kuin edes itse tiesin raskaudesta. Loppuvuodesta syke oli lenkeillä korkeampi ja oikeassa lonkankoukistajassa tuntui outoa kipua juostessa. Muutenkaan ei oikein rullannut. Juoksumatkat ja vauhti lyhenivät kuin luonnostaan heti alkuvuodesta huomattavasti.

juoksujalkaa

Movescountia katsellessa, olen käynyt juoksemassa näköjään viimeisen pidemmän lenkin (reilu 16 kilsaa) joulukuussa vielä Berliinin puolikas tiukasti mielessä. Oli tarkoitus aloittaa kunnon juoksutreenit heti alkuvuodesta ja jouduin heti alkumetreillä kertomaan Joonakselle uutisesta. Sieltä tulikin samat uutiset tuplana takaisin. Älkää pelätkö, ASAssa pyrimme pitämään jatkossakin pääfokuksen urheilussa. 😀

Tammikuussa lenkit ovat selkeästi vähentyneet ja matkat pyörineet siellä 10 kilsan alapuolella. Mukana oli toki silloin vahvasti myös hiihto. Vähän väkisinkin punnersin itseni liikkeelle, koska tiesin sen osaltaan auttavan oloon.

Helmikuussa tapahtui sitten varsinainen “romahdus” ja väsymys kaatoi sohvalle lenkkien sijaan. Finlandiahiihto lyheni 20 kilsaan ja oli itselle todella kova ponnistus, mitä en olisi etukäteen uskonut.

Maaliskuun alussa sama väsymys jatkui, mutta ryhmäliikuntatunnit toivat kaivattua vaihtelua. Tällä hetkellä olo on erinomainen ja energiaa löytyy. Juoksun suhteen vitosen lenkki on juuri hyvä mitta, lisäksi saatan kävellä alkuun ja loppuun muutaman kilometrin. Tai sitten vaan kävelen pidemmän lenkin. On niin mahtavaa olla ulkona näillä säillä, kilometrien keräily kun ei tällä hetkellä ole se juttu. 😉

IMG_7462

Pidän lenkeillä sykemittaria, sillä on ollut kiinnostavaa (ja tärkeääkin) seurata omia sykkeitä, matkoja ja aikoja siinä mielessä, miten ne kehittyvät raskauden edetessä. Tiedostan myös sen, että on vain aikojen kysymys, koska juoksu vaihtuu kokonaan kävelyyn, eikä olekaan tarkoitus väkisin juosta, jos ei tnnu hyvältä. Onneksi tämän rakkaan harrastuksen pariin pääsee taas tulevaisuudessa.

Juoksuasento on tippunut alas, sillä lenkeillä varsinaisen kirmailun sijaan on tullut keskityttyä enemmän hiipimismäiseen askellukseen. 😀 Tämä tietysti vaikuttaa samantien koko juoksuasentoon ja sitä kautta aiheuttaa helposti kipuja. On ollut pakko keskittyä myös kehonhuoltoon, joka on iskenyt pahiten lonkankoukistajiin.

Sanottakoon vielä loppuun, että olen ottanut raskausajasta kaiken irti, enkä ole kokenut sohvalla makaamisesta tai laiskottelusta huonoa omaatuntoa. On ollut jännä seurata näitä muutoksia ja kuinka nopeasti aktiiviliikkujasta niistettiin voimat ja homma vaihtui hissutteluhommiksi. Hienoa on kuitenkin se, että tällä hetkellä olo on hyvä ja pystyn tekemään liikuntaa monipuolisesti, vaikkakin sillä maltillisemmalla tavalla. Ei voi valittaa pätkääkään.

Ja mikä erityisen hienoa – keväällä saan taas keskittyä myös valmennuksiin, sillä Lavli Livingroom aukeaa ihan pian Helsingin ydinkeskustaan. Sen uudet nettisivut aukeavat tulevalla viikolla, josta pääsee tutustumaan lisää tähän aivan uudenlaiseen elämykselliseen olohuoneeseen.

IMG_7510

Mielellään kuulisin myös teidän kokemuksia juoksusta ja liikunnasta raskausaikana! Onko joku laji ollut erityisen hyvä tai huono?

Ihanaa sunnuntaita,

xx Laura

Juoksujalkaa myös FacebookissaInstagramissa & Snapchatissa!

 

LauraLenkkivarustesuositus: Flipbelt -tuubivyö

Nyt tulee lenkkivarustesuositus. Nimittäin, onko Flipbelt jo tuttu ja käytössä?

Oma ensimmäinen kokemus kyseisestä tuubivyöstä löytyy vuodelta 2014, kun ostin Amsterdamin Marathon Expoilta kirkkaan oranssin (sointui parhaiten silloisiin juoksukenkiin 🙂 ). Seuraavana päivänä juoksinkin sen kanssa maratonin, joten “pientä” käytännön testikokemusta löytyy. Sopii toki muuhunkin kuin juoksukäyttöön, mutta tämä laji vaatii hieman enemmän. Vyö ei saa hyppiä, painaa, hiertää tai ärsyttää muutenkaan. Kuten muutenkin juostessa, etenkin pidemmillä matkoilla, kaikkien varusteiden tulee olla mahdollisimman näkymättömiä.

IMG_7414

Flipbeltin materiaali on erittäin elastista ja kevyttä, mutta vyö on silti napakka. Se ei hölsky juostessa, imee itseensä uskomattoman määrän tavaraa ja uutena plussana viime kokemusten myötä: tukee alavatsaa näin raskausaikana. Vyössä on erilaisia lokeroita, jonne sujahtaa helposti puhelin, avaimet ja esimerkiksi maratonilla tarvittavat eväät.

Vyö kannattaa ostaa napakkana ja itse tykkään käyttää sitä enemmän lanteilla. Oranssini on kokoa S, tällä hetkellä käytössä oleva turkoosi on kokoa M ja odottelemassa tulevia päiviä on musta, kokoa L. 🙂

IMG_7475

FullSizeRender

2

Messuilla ja juoksutapahtumissa vyö on jo tuttu näky, mutta vyötä on saatavilla myös suomalaisesta verkkokaupasta. Värejä löytyy joka makuun, joten ei muuta kuin valitsemaan omasi!

buynowpic

Verkkokaupasta Koodilla juoksujalkaa -15% alennusta.

Aurinkoista viikonloppua! xx

 Juoksujalkaa myös FacebookissaInstagramissa & Snachatissa!

* Sisältää mainoslinkin.

LauraTervetuloa huhtikuu!

Tässähän meinasi ihan unohtua maaliskuun kuvatunnelmat loman jalkoihin! Nyt kuitenkin ollaan takaisin kiinni arjessa ja huhtikuu jo pitkällä.

Moni saattaa laskea vielä maaliskuun talvikuukaudeksi, mutta minä en, vaan itselläni keväthehkutukset alkavat vuosittain heti helmikuusta selvittyä. Valoisuus lisääntyy, aurinko paistaa, asvaltti näkyy, lämpötila nousee – joka vuosi yhtä ainutlaatuista! Tänä vuonna koko alkuvuosi on ollut erilainen ja kovin ihmeellistä aikaa. Ja sitähän se tulee jatkossakin olemaan. <3

Alkuvuosi on mennyt myös omalla tavallaan vähän ohi väsymyksen, sairastelun ja huonovointisuuden vuoksi. Kuitenkin heti ensimmäisen kolmen raskauskuukauden sekä flunssan jäätyä taakse, koin valtavan virkistäytymisen ja normaali kevätolo tuli kuvioihin! Intoa ja tarmoa tuntuu riittävän ja liikunnatkin sujuvat jälleen omalla painollaan – vaikkakin ne ovat tietysti muuttuneet aiemmista treenirutiineista. Nautin joka askeleesta!

Pitemmittä puheitta, tässä maaliskuun tunnelmat, joka huipentui pääsiäiseen ja tietysti aina odotettuun kellojen siirtoon. Sellainen tunne, että huhtikuusta tulee hyvä.

IMG_7417

IMG_7418

IMG_7419

IMG_7421

IMG_7420

Juoksujalkaa myös FacebookissaInstagramissa & Snapchatissa!