LauraNRJ Workout – ryhmäliikunnan riemua elokuussa Helsingissä

Elokuu kolkuttelee ja viime vuotiseen tapaan odottelen jo innolla NRJ Workout -ryhmäliikuntatapahtumaa. Juoksun lisäksi on säännöllisesti päästävä hikoilemaan kunnolla eri ryhmäliikuntatunneille ja suosikkejani ovat ehdottomasti Les Mills tunnit.

Helsingissä, Kaapelitehtaalla 29.-30.8.2014 järjestettävässä NRJ Workout -tapahtumassa on jälleen monipuolinen kattaus mm. eri Les Mills tunteja huippuohjaajien vetämänä. Kahden päivän aikana on mahdollista valita yli kolmestakymmenestä ryhmäliikuntatunnista omansa ja päästä kokemaan liikunnan riemu isossa porukassa.

NRJ Workoutissa tuntitarjontana on mm. Les Mills -tuntien suosikit GRIT™, BODYPUMP™, BODYATTACK®, CXWORX®, BODYCOMBAT. Tarjolla on myös joogaa sekä uutuutena tapahtumassa C-WORKOUT tunnit Energy,Total,Battle ja Flow.

CaptureNRJWORKOUTHKI

Perjantain loppuhuipentumana on luvassa Rähinä Treenit, joista vastaavat Elastinen, Uniikki ja Brädi. Heidän livenä soittamiin biiseihin on tehty tapahtumaa varten oma, kaikille treenaajille sopiva koreografia. Eli liikuntaa ja bileet samassa paketissa, pakko päästä mukaan! 😀 Lauantain tapahtuman kruunaa treeniin yhdistetyt Live DJ:t.

kuva 2

Itse osallistuin tapahtumaan myös viime vuonna ja täytyy sanoa, että tunnelma Kaapelitehtaalla on loistava. Huippuohjaajat sekä -tunnit on kerrankin kasattu saman katon alle ja omista suosikeista voi näppärästi tiukan treenin tai käydä tutustumassa uutuustunteihin. Niin ja onhan tapahtumassa mahdollista myös shoppailla treenivaatteita samalla ja yllättäen jotain saattoi tarttua mukaan…

kuva 1

Ensi viikolla ASAn Facebookissa arvotaan 3kpl kahden päivän lippua NRJ Workout -tapahtumaan (ovh 69e / ovelta 85 e). Tykkää meistä Facebookissa ja pysy mukana! 🙂

LauraLomalaisen paluu

Kolme viikkoa täydellistä irtiottoa kaikista töistä ja velvollisuuksista teki hyvää. Näköjään tarvitsin lomaa myös blogista, vaikka alun perin ajatuksena oli kirjoitella tänne kesällä tiheämmin omista treeneistä. Elin lomaviikot täysin ilman aikatauluja ja menin fiilispohjalta sinne, mikä tuntui kunakin päivänä parhaalta. Kaikista vähiten tuli istuttua kotona koneen ääressä.

Loma oli täydellinen ja sujahti tietenkin aivan liian nopeasti ohi. Onneksi kesä jatkuu vielä, vaikka päiviin aikatauluja ja rutiineja tuleekin.

kuva 1

Blogin sijaan Instagram päivittyi kesän aikana tiheämmin. Sieltä näkyy treenitunnelmia, jotka tein kesäloman aikana pääosin juosten ja salilla. Lisäksi makoilin rannalla ja puistoissa sekä kävin muutamia kertoja rentoutumassa SUP-laudalla, viimeksi eilen. Pyöräilin joka paikkaan kunnes lopulta, viimeisenä lomailtana takarengas räjähti puhki. 😀 Tänään töiden jälkeen on siis luvassa reissu pyörähuoltoon, sillä ilman pyörää en selviä iltaakaan.

kuva 8

kuva 2

Juoksun suhteen tein enemmän hyvän mielen lenkkejä, lukuun ottamatta muutamia porrastreenejä Malminkartanossa. Niissä syke huiteli taivaissa ja hiki lensi. Perus lenkeillä nautin siitä tunteesta, ettei tarvinnut kyttäillä nopeuksia ja sykkeitä jatkuvasti. Treenejä Movescountiin lataillessa, on helppo huomata, että vauhti on hidastunut huimasti keväästä, mutta en jaksa stressata siitä (vielä)…

kuva 5

kuva 7

Tällä viikolla on aika palata taas suunnitelmallisten lenkkien ja treenien pariin. Amsterdamin maraton se siellä siintää 12 viikon päässä! Tänään on vuorossa kevyt lenkki, ennen huomisen kovempia prjctAmsterdam -porukan yhteistreenejä Joonaksen johdolla. Nyt on vahvasti sellainen tunne, että tästä tulee hieno juoksusyksy!

LauraTästäkö tuotteesta apu hiertymiin?

Palaan jälleen tähän hiertymä-aiheeseen, josta olen kirjoitellut jo muutamaan otteeseen aiemmin. Todella ärsyttävä vaiva, joita erityisesti pitkillä lenkeillä tai pitkissä suorituksissa mm. sykevyöstä tulee. Hiertymiä tulee välillä myös kainaloihin ja aiemmin esimerkiksi maratonilla myös varpaisiin. Jalat olen saanut kuriin hyvin istuvilla kengillä ja pohjallisilla, varpaiden hiertymät varvassukkien avulla. Sen sijaan sykevyön nirhaumille en ole löytänyt vielä täydellistä apua. Turhaan ei hyvistä varusteista vouhkata, niiden hankintaan kannattaa käyttää kyllä hieman aikaa.

Sykevyöstä tulevat jäljet eivät ole mitään pieniä vaan todella kivuliaita haavoja, joiden ehkäisyyn tarvitaan astetta järeämpiä tuotteita. Sain yhteydenoton Suomen 3M Oy:sta, haluaisinko testata heidän ihonsuojakalvovoidetta ja -suihketta. Tuotteista saattaisi olla apua myös urheilussa syntyvien hiertymien kanssa, vaikkakin tuotteet ovat enemmän tuttuja ammattikäytössä. Vastaus oli tietysti tässä kohtaa myönteinen ja haluan myös jakaa tämän tiedon suuremmalle yleisölle, sillä itse en ainakaan tiennyt näiden tuotteiden olemassaolosta aiemmin.

kuva5

3M valmistaa Cavilon-nimistä ihonsuojakalvoa, jota käytetään erityisesti sairaaloissa sekä hoitolaitoksissa. Kyseistä iholle suihkutettavaa polymeerikalvoa käytetään suojaamaan ihoa erilaisilta ihoa ärsyttäviltä kehon eritteiltä, liima-aineilta, mutta myös hiertymiltä/ hankaumilta. Kalvo pysyy iholla noin 72 tunnin ajan, kestää pesuja ja lähtee kulumalla pois. Kalvoa voi käyttää suojaamaan ehjää ihoa, mutta koska se on alkoholiton, sitä voi suihkuttaa jo rikkoontuneellekin iholle. Kuulostaa todella jämäkältä aineelta ja ehkä vähän turhankin järeältä näihin hommiiin, mutta uskaltauduin ottaa riskin 🙂

IMG_1

Juoksin lauantaina aurinkoisessa säässä reilu 16 kilometriä ja levitin voidetta sekä sykevyön alueelle että kainaloihin. Kainaloihin saattaa hiertymiä tulla, varsinkin jos juoksen topissa. Edelleen keskiviikkona 15 kilometrin lenkille laitoin voidetta, eikä jälkeäkään hiertymistä! Jatkan kuitenkin vielä testailua, sillä todellinen toimivuus testataan vasta reilusti yli 20 kilometrin ja erityisesti hellesäässä juostuilla lenkeillä. Ymmärsin myös, että en ole vaivani kanssa yksin, joten toivottavasti vinkistä on muillekin apua. 🙂

Viikko on sujunut liikunnan kannalta monipuolisissa merkeissä. Olen juossut, käynyt salilla ja mm. RPM-tunnilla.

kuva 1

kuva 3

Lomakin kolkuttelee ja siihen kivan startin antoi Makoisa.fi -sivuston eilen torstaina järjestämä ilta Liberty or Deathissa. Oli jälleen mukava tavata bloggaaja-kollegoita livenä ja kokeilla taitojaan baaritiskin toisella puolella. 🙂

kuva 5

Varusteista puheenollen, olen viime päivinä arvioinut myös parit kevään aikana testissäni olleet kengät. Jos uudet lenkkarit ovat hankintalistalla, käy lukemassa kevyistä ja napakoista Adidas Adizero Ace 6, tai vaimennetuista, mutta keveistä ja ehkä hieman leveämmälle lestille sopivista New Balance 890 v4.

Ja loppuun vielä muistutus maanantaina 7.7. klo 18 järjestettävistä avoimista treeneistä Malminkartanon jätemäellä. Tuleppa kipittämään portaita ja hikoilemaan mun ja Millan ohjauksessa!

Aurinkoa luvattu (ja tilattu) koko viikonlopuksi, rentoa kesämieltä kaikille!