LauraTestissä Shock Absorber uutuus: Gym & Fitness -urheiluliivit

Tapasin Go Expo –messuilla Shock Absorberin edustajan ja sain testattavaksi uutuusmallin Gym & Fitness -urheiluliivit.

Ammattitaitoinen henkilökunta katsoi minulle oikean koon paikan päällä ja se oli yllätyksekseni todella tiukka ja napakka. Ilman ammattilaisen apua olisin varmasti valinnut liiveistä väljemmän (=väärän) koon, sillä alkuun liivit tuntuivat jopa liiankin tiukoilta. Tässä taas hyvä muistutus muillekin kuin vaan itselleni, että suurin osa naisista käyttää vääränkokoisia liivejä… Tämä taas saa aikaan melko pahoja vaurioita ja venymistä sidekudoksissa – rintojen koosta riippumatta.

Gym & Fitness -malli on suunniteltu suositun Run –mallin pohjalta ja se antaa voimakkaan 4-tason tuen. Malli on tarkoitettu erityisesti tehokkaaseen liikuntaan, esimerkiksi kuntosalille, lenkille ja hyppyjä sisältäviin lajeihin.

shock absorber_gym&fitness

Säädettävät olkaimet, saumaton sisäosa sekä pehmustettu hakasosa tekevät liivistä miellyttävän käytössä. Kaksiosainen kuppirakenne toimii rintojen iskunvaimentimena. Liivit saa auki kokonaan selästä. Tekninen materiaali siirtää kosteutta iholta tehokkaasti ja kuivuu nopeasti.

Olen käyttänyt liivejä pääosin juostessa, mutta myös paljon hyppyjä sisältävillä ryhmäliikuntatunneilla sekä spinning-tunnilla.

Liivien tiukasta istuvuudesta ja muotoilusta johtuen liivit tuntuivat aluksi hiertävän kainaloista. Varsinkin ensimmäisellä pidemmällä lenkillä ne tuntuivat kainaloiden kohdalta hieman tiukoilta. Muutaman käyttö- ja pesukerran jälkeen ne ovat kuitenkin mukautuneet päälle. Pidän todella paljon leveistä, säädettävistä olkaimista ja selän muotoilusta, joiden avulla liivit istuvat päälle ja antavat napakkaa tukea. Juostessa ja hyppiessä tuki on voimakas, eikä ylimääräistä pomppimista synny.

Shock_absorber_gym&fitness

Olen aiemmin (tosin jo muutamia vuosia sitten) käyttänyt Shock Absorberin urheiluliivejä ja tämä malli sopii etenkin, jos etsii tehokkaan tuen antavia urheiluliivejä. Suosittelen kuitenkin kääntymään ammattilaisen puoleen kokoa valitessa, sillä ainakin itsellä olisi varmasti tullut tehtyä väärä valinta koon suhteen tai mikä pahinta, jätettyä hyvät liivit hyllyyn.

Kuvat ja lähteet: Shock Absorber

LauraKohti lämpimämpiä juoksukelejä!

Aamu alkoi aurinkoisella kympin lenkillä ja nyt oli ensimmäistä kertaa todella lämmin sää juosta, jo heti aamusta. Takki ja hanskat oli itsellä ehkä vähän ylireagointia, varsinkin kun pari kanssajuoksijaa tuli vastaan shortseissa… Tein eilen matolla melko rankan intervallitreenin ja päälle vielä jonkin verran jalkoja, joten jalat tuntuivat hieman tukkoisilta aamulla. Ekan vitosen jälkeen jo kuitenkin huomattavasti paremmalta. Olisi ollut mukava jatkaa pidempäänkin lenkkiä, mutta aikataulu ei antanut periksi.

Nyt on käynnissä viimeiset pakkailut, nimittäin seuraavaksi suuntaan vielä lämpimämpiin juoksukeleihin. Barcelonassa näyttää olevan takuuvarma shortsikeli, ilman että seuraavana päivänä nenä vuotaa ja kurkkuun sattuu ; ) Hotellissamme on myös kuntosali, joka varmasti tulee testattua.

Palataan siis seuraavan kerran (toivottavasti) aurinkoisesta Barcelonasta!

LauraVoita kirkkaan pinkki Helly Hansen Speed Jacket kevään juoksulenkeille!

Eilen lupailin kivaa yllätystä etenkin naislukijoille, joten laitetaas pieni arvonta pystyyn!

Sain joku aika sitten testattavaksi Helly Hansenin äärettömän kevyen ja ohuen Speed Jacketin.

Kirkkaan pinkki takki on ollut jo monella lenkillä päälläni ja hengittävyys on ihan omaa luokkaansa. Takki on todella ohut, se painaa vaivaiset 100 g. Ilmanvaihto toimii äärimmäisen hyvin selän ilma-aukkojen avulla. Takki on ollut juuri sopiva tuulisille kevätkeleille, koska se pitää tuulta hyvin, mutta riittävän kevyt myös lämpimämmille säille. Myös sateella kangas hylki vettä jonkin verran.

SONY DSC

 

SONY DSC

SONY DSC

Takista löytyy heijastimet sekä edestä että takaa, vetoketjullinen rintatasku ja kiristysnauha helmassa.

Itse olen ollut äärimmäisen tykästynyt takkiin, vaikka ensimmäisen kerran takkia päälle pukiessa kankaan “rapina” hieman häiritsikin. Sinänsä ihme juttu, sillä juostessa takista ei kuulu mitään ääntä!

SONY DSC

Nyt jollakin teistä lukijoista on mahdollisuus saada tismalleen samanlainen juoksutakki itselleen! Kyseessä on naisten malli, koko M ja väri kauniin pinkki.

Käykää osallistumassa arvontaan 29.4. mennessä TÄÄLLÄ!

LauraBack in business!

Viime viikot ovat sujuneet aikamoisessa hiljaiselossa blogin puolella. Tietokoneeni oli huollossa pitkään, joka vähän hidasti kirjoitusvauhtia : ) Samasta syystä pääsin lataamaan noin neljän viikon liikunnat koneelle vasta nyt. Olihan sitä tullut jotain tehtyä!

Maalis-huhtikuun aikana liikuntamääriä oli kertynyt mukavasti muun muassa kuntosalilla ja juoksulenkeillä. Tuoreimpana muistissa on tällä viikolla juoksutiimissä juostu 3 km + 10 x 400m vedot + 3 km ja  tämänpäiväinen RPM yhdistettynä Grit Strenghtiin. Illalla ajattelin käydä vielä pienellä palauttelevalla lenkillä, että jalat toimivat huomennakin.

Huomisen ohjelmassa on testilenkki kahden valmennettavani kanssa, jotka lähtevät juoksemaan HCR:n kahden viikon päästä. Oma tavoitteeni HCR:lla on tsempata heidät maaliviivan yli ja pyrkiä tuomaan hieman apua pitkälle matkalle. Huomisen yhteislenkin tavoitteena onkin pudottaa mörkö harteilta jo etukäteen : )

Aika on kulunut kuin siivillä myös sen suhteen, että Tukholman maratonille näyttää olevan enää tasan 6 viikkoa!! Kääk! Toisaalta, mikäs tässä on treenaillessa; aurinko paistaa, juoksu maistuu ja kevät on vihdoin tullut!

Pysykääs jatkossa kuulolla, tällaisia kirjoitustaukoja ei enää suvaita ; ) Kaikkea kivaa on tulossa myös teille lukijoille lähiaikoina. Huomenna esimerkiksi laitetaan yksi arvonta vireille, joka on erityisesti naislukijoiden mieleen…

LauraJuoksutiimin jälkeinen tuhti proteiinipasta

Jälleen juoksutiimi ja ruoka samassa kirjoituksessa! Mutta näinhän se on, että ravinto ja liikunta kulkevat käsikädessä ; )

Tämän päivän harjoituksena juoksutiimillä oli alkuun 7 km lämpöä, jonka jälkeen vetoja 2 x 400m+300m+200m+100m. Jokaisen vedon välissä n. 100 m kevyttä hölkkää ja loppuun pari kilometriä palauttelua.

Jep, vedot oli rankkoja. Varsinkin, kun katupöly asetti yllättävät haasteet hengitykselle. Ei parane silti kovin paljoa valittaa, ihan mahtavaa, että kadut ovat sulat!!

Kokonaismatkaksi kertyi 13 kilometriä, maksimisyke käväisi vetojen aikana 182.

Harjoituksen jälkeen maistuikin vähän tuhdimpi pasta-annos, joka onneksi odotti kotona valmiina! Ostin joku aika sitten kokeiluun Torinon tummaa proteiinipastaa. Maku on mielestäni hyvä ja koostumus erittäin täyttävä.

Torino Tumma proteiinipasta

Torino Tumma Proteiini

Ravintosisältö (100g) 

Energiaa 1450 kJ / 340 kcal

Proteiinia 23 g

Hiilihydraatteja 53 g, josta sokereita 4,4 g

Rasvaa 3,7 g, josta tyydyttynyttä 1,1 g

Ravintokuitua 6 g

Natriumia 0,1 g

E-vitamiinia 2,6 mg

B1-vitamiinia (tiamiini) 0,6 mg

B6-vitamiinia 0,4 mg

Foolihappoa 47 µg

Rautaa 4,6 mg

Magnesiumia 140 mg

Sinkkiä 4,7 mg

LauraGrit Strenght – tehokas 30 minuuttinen

Innostuin lauantaina pidemmän lenkin jälkeen vielä lähtemään Helsinki Sports Clubille.

Vuorossa oli vihdoin Les Mills uutuustunnin, lihasvoimaa kehittävän Grit Strenghtin testaus, josta viime syksynä kirjoittelin ja jonka testaus on ollut listalla jo kauan. Myös toisen, erityisesti ponnistusvoimaa kehittävän 30 minuuttisen Grit Plyon testaus on tulossa pikapikaa.

Nämä puolituntiset HIIT- treenit ovat olleet HSC:n valikoimassa maaliskuusta lähtien.

Les Mills Grit Series

Grit Strenghtistä sanottakoon sen verran, että reilun parikymppisen lenkin jälkeen olisin voinut laittaa painoja hieman maltillisemminkin tankoon… Parasta oli treenikaverini lähettämä tekstiviesti, jonka tosin luin vasta salista päästyäni: ”Kannattaa ottaa sit tankoon pienemmät painot, kuin mitä ohjaaja suosittelee” : D

Tehokas 30 minuuttinen, joka nosti hien pintaan. Tunnilla tehdään liikkeitä todella nopeatempoisesti sekä levytangolla että painoilla. Sopivat painot treeniin on ohjaajan mukaan 30-50% omasta painosta.

Muutamat levytangolla tehdyt liikkeet tuntuivat vähän liiankin nopeatempoisilta. Pientä huolta herätti treenin aikana tekniikan säilyttäminen, jonka pitäminen ainakin itselläni aiheutti hieman hankaluuksia, vaikka liikkeet olivatkin entuudestaan tuttuja.

Less Mills Grit

Rinnallevedot, maastavedot ja pystypunnerrukset ovat tekniikaltaan haastavia ja vaativat noilla painoilla jo hyvän kontrollin etenkin keskivartaloon. Osassa liikkeistä olikin pakko jättää muutama toisto tekemättä, liian nopean tempon vuoksi. Näiden lisäksi treeni sisälsi aimo annoksen kyykkyjä, punnerruksia, burbeeseja, jännehyppyjä sekä juoksua. Lopussa vielä yhden biisin verran keskivartaloa.

Tykkäsin, mutta pienellä varauksella. Seuraavalla kerralla toki tietää, mitä tuleman pitää ja osaa kiinnittää huomiota sekä painoihin, tunnin nopeuteen ja etenkin tekniikkaan. Tämä on varmasti myös treeni, jossa kehittyy nopeasti. Kuitenkin jonkinlainen liikkeiden läpikäynti ei olisi treenin alussa pahitteeksi, ettei vaan sattuisi mitään… Kuitenkin päinvastoin kuin muilla Les Mills –tunneilla, ohjaaja ohjasi lattialla ja kiersi treenin aikana myös korjaamassa tekniikoita.

Maksimisykkeeni oli puolen tunnin treenissä 173 ja keskisyke 143. Treenin jälkeen maistui rahka : )

Rahkaa, loraus FunLight mehua, ruisleseitä, auringon- ja kurpitsansiemeniä sekä pähkinöitä.