Terveiset kirjoituslomalta -> tervetuloa syystreenit

Blogi on viettänyt hiljaiseloa minun kirjoittaessani. Kuulostaa omituiselta, mutta kesän aikana on puserrettu kasaan kirjallista ja kuvallista tuotantoa tänä syksynä ilmestyvään kirjaani. Lähes kaikki muu on saanut kyykätä kirjoitusprojektin edessä. Loppurutistuksen aikana jopa säännöllinen liikunta oli tauolla. Kirja liittyy työhöni, ja aiheen voi arvailla vaikka tästä Lauran kirjoituksesta. Sen sijaan, että palattaisiin kesäkuulumisiin, jotka ovat

Lue lisää ›

Kesälomalle kirmaaville lapsille lahjaksi liikunnan riemua!

”Ingen klocka ringer mer ingen skola snart man ser. Hej och mors goodbye gamla plugg.” Pian suuntaan koulun kevätjuhlaan ja istun varmasti kyyneleet silmissä jumppasalissa tätä kesälaulua kuunnellen. Olemme taivaltaneet taas yhden kouluvuoden läpi. Ensi vuonna trioni astelee jo toiselle, kolmannelle ja neljännelle luokalle. Edessä on odotettu kesäloma, joka toivottavasti täyttyy lämpimistä päivistä, rennosta yhdessäolosta

Lue lisää ›

Testiin: Garmin Fenix 5s liikkunnallisen naisen unelma

Summasin edellisessä postissa käyttökokemuksia Garmin Fenix 3:sta vuoden ajalta ja kerroin, että postissa odotti paketti. Paketista paljastui odotetusti kaunis valkoinen ja voi miten siro (42 mm) Garmin Fenix 5S. Koska minulla oli Fitbit Charge 2 -testikäyttö kesken, vastustin kiusausta vielä muutaman päivän ja vasta sitten nappasin ranteeseen paketissa olleen kellon. Kello ranteessa oli rakkautta ensi silmäyksellä. Garmin Fenix

Lue lisää ›

Vuosi multisportkello ranteessa – testissä Garmin Fenix 3

Vuosi sitten keväällä aloitin jälleen urheilun aktiivisen mittaamisen pitkän telakan jälkeen. Tätä ennen olin ollut mittaamatta tovin, sillä toipuakseni supersuorittajan piti laittaa kello pois kokonaan hetkeksi. Muuten jokainen lenkki oli muistutus kadotetusta vauhdista. Toipumista ei voinut tapahtua kun rentoutta ei ollut. Kynnys pysähtyä tai heittää kävelyksi kesken lenkin oli kello kädessä liian suuri. Kelloton aika

Lue lisää ›

Testissä alkuperäinen pilates – voimaa ja notkeutta vahvasta keskivartalosta

Koko vuoden kuumin jumppapuheenaihe on ollut core. Keskivartalon merkitys koko kropan kantamisessa, kehon hallinnassa ja kestävyysurheilussa on keskeinen. Kesvikartalon syvien lihasten jumppa jää usein pinnallisten vatsalihasten vahvistamisen varjoon ja keskeisin syy tähän lienee se, että lihaksia on vaikea havaita ja niiden toimintaa mahdollisesti vaikea vahvistaa. Toisin sanoen, lihasten löytäminen ja niiden vahvistaminen omin avuin saattaa olla haastavampaa

Lue lisää ›

Run all the miles, drink all the champagne – ja muita sporttisia lahjatoiveita

Jouluviikon kunniaksi vielä katsaus omiin lahjatoiveisiin tai haaveisiin, joista riittää ideoita ehkä muillekin vielä lahjojen kanssa painiville. Oletteko törmänneet Sarah Marie Design Studion huippuihaniin juoksijaholistin printtipaitoihin. Suurin osa KPK -ryhmästä ei ainakaan, sillä näitä ei vielä juurikaan ole näkynyt lenkkiposeissa. Noh Run all the miles, drink all the champagne olisi suunnilleen se ihanin treenitoppi ikinä ja Runner

Lue lisää ›

Varustehuolto, kannattaako siihen panostaa?

Siinä se sitten oli. Vene peiteltynä pressun alle rannassa, irtaimisto kannettuna varastoon ja purjehdusvarusteet isossa kasassa eteisen lattialla. Niitä ei enää tarvitse kuivattaa, viikata ja pakata valmiiksi kassiin odottamaan seuraavaa lähtöä. Hetkeen niitä ei tarvita ollenkaan, mutta tuossakaan kunnossa, niitä ei voi talviunille päästää. Kevytveneilyä lähentelevä J92 -purjehdus on kaukana sellaisesta kuivassa sitbrunnissa istuskelemisesta. Tutumpi

Lue lisää ›

Herkku -ruokaviikko ja kirja-arvonnan voittaja

Tervetuloa seuraamaan meidän ruokaviikkoa Hanna Stoltin Herkku -kirjan tahtiin. Homma käynnistyi tietysti ruokakaupassa käynnillä. Ruokakaupassa käynti ja tarvittavien raaka-aineiden hankinta noudatteli meille totuttua kaavaa. Käytämme perustarvikkeiden hankintaan lähes aina Lidliä, yksinkertaisesti siitä syystä, että se on edullinen ja tarjoaa pääasiassa erittäin hyvän valikoiman kasviksia, jotka ovat ruokavaliomme perusta. Lidlissä asioidessani pyrin aina valitsemaan kotimaisia kasviksia

Lue lisää ›

Koko perheen koululaisjumppa – lapset liikkumaan

Lasten liikunta ja lasten kanssa harrastaminen on ollut viime aikoina otsikoissa ainakin Pokemonmanian myötä, mutta aiheesta julkaistiin myös painavampaa asiaa tämän Pienten lasten uuden liikuntasuosituksen myötä. Kova fakta pöytään on, että: Alle kahdeksanvuotiaiden lasten pitäisi liikkua vähintään kolme tuntia päivässä. Lasten päivittäisen liikunta-annoksen pitäisi sisältää kevyen sisäliikunnan ja reippaan ulkoilun lisäksi myös erittäin vauhdikasta menoa. Aiemmin suositus

Lue lisää ›

Blenderiviikko 7/7 – Eat cake for breakfast

Viikon kestäneet blenderikarkelot on parasta päättää kakkuun. Mikä olisi parempi päivä syödä kakkua aamupalaksi kuin joka päivä? Raakasuklaamoussekakku on helppo ja herkullinen tarjottava. Nimensä mukaisesti kakun valmistukseen ei liity missään vaiheessa paistamista. Pohja ja täyte valmistetaan blenderissä. Pohja 2,5 dl pähkinöitä (esimerkiksi saksanpähkinöitä 1,5 dl kuivattuja taateleita 1 rkl raakakaakaojauhetta ripaus suolaa Täyte 3 kypsää

Lue lisää ›