LauraTreeniä oman kehon painolla – prjctASAn kotitreeni

PrjctASA -liikettä niveliin nainen! -ryhmä tapasivat Forever Herttoniemessä jo kolmannen kerran 1,5 viikon aikana. Tapaamistahti on ollut viime aikoina tiivis, mutta sen kautta olemme päässeet hakemaan kunnon tekemisen meininkiä. Ja sitä todella alkaa tästä ryhmästä löytyä!

IMG_0367

Tällä kertaa olimme koonneet Lauran kanssa yhdessä kotitreenin, jonka tarkoituksena on auttaa projektin naisten hektistä arkea sekä vastata siihen haasteeseen, jos kotoa ei löydy laajaa kattausta treenivälineitä. Hien saa takuulla pintaan ja tehot irti myös ilman välineitä ja aikaakaan ei kulu paljon puolta tuntia kauempaa. Tämän kotitreenin voi tehdä esimerkiksi pienen lenkin päätteeksi tai sitten ihan omana harjoituksenaan.

Harjoitus sisälsi 2 patteria, joissa molemmissa 5 liikettä.

Patteri 1

  • Kyykky x20
  • Ponnistus kyykystä x20
  • Etunojapunnerrus x20 (yläasennossa toinen käsi koskettaa toista, vartalo pysyy mahdollisimman stabiilina)
  • Vinot vatsat x20 (1. kierroksella vastakkainen kyynärpää/ polvi, seuraavat kaksi kierrosta vastakkainen käsi/jalka suorina)
  • Perus vatsanostot jalat 90 asteen kulmassa x10 (tai jalat ja kädet puristus yhteen)

IMG_0385

IMG_0394

IMG_0402

IMG_0407

IMG_0422

IMG_0434

IMG_0436

IMG_0437

IMG_0439

Patteri 2

  • Askelkyykyt x20
  • Askelkyykyt hypyllä vaihtaen x20
  • Ojentajadipit x20 (esim. tuolia, pöytää apuna käyttäen)
  • Pakaranostot selinmakuulta x20 (toinen jalka koukussa toisen päällä)
  • Kylkinostot lankusta x10

IMG_0445

IMG_0448

IMG_0456

IMG_0478

IMG_0481

IMG_0464-2

IMG_0482

IMG_0461

Loppuun teimme vielä pienen vatsalihashaasteen. Yhden biisin ajan (kesto 5,30 min) vuorotellen kolmea liikettä:

  • Perusnosto
  • Kierrot puoli-istunnassa
  • Jalkojen suoristukset vuorotellen

IMG_0494

Treeni kuulostaa yksinkertaiselta – ja sitä se onkin! Mutta se toimii myös : )

Alla Ellan mietteet keskiviikon treenistä:

Kroppa kiittää! Mikä euforia! Nyt tekee mieli hapankaalia (ja tummaa suklaata).
Upeat naiset vetivät meille jälleen kerran tehokkaan treenin. Kaksi viiden liikkeen sarjaa oman kehon painoilla, huolellisesti kaikki lihakset läpi käyden. Molemmat patterit kolmeen kertaan. Ihana haastaa itseään, ihana tuntea positiivista tuskaa.
Ponnistusvoima on itsellä se suurin heikkous – ainakin toistaiseksi. Kevät ja kasvanut juoksuinto varmasti auttavat. Ja kaapista juuri äsken kaivettu hyppynaru.

Tänään tekemämme treeni toimii hyvin myös kotioloissa, pian ehdottomasti uusiksi. Pitää tehdä naapurin kanssa jumppatreffit 🙂

Ryhmä on ihan loistava ja kaikilla on mitä mahtavin motivaatio. Ja jo nyt näkee tekniikan parantuneen jokaikisellä. Tästä ei voi seurata muuta kuin hyvää. Ehkä parasta!

Kiitos Kiitos Kiitos

Kuvat: Anna Jarske

Seuraavaa tapaamista joudumme odottaa parisen viikkoa, sillä 28.4. on jälleen vierailevan valmentajan vuoro. Silloin ASAn oma juoksuvalmentaja Joonas käy läpi hieman juoksutekniikkaa ja korkataan myös yhteisharjoittelu juoksun saralla! Seuraavalla kerralla naisille tehdään jalka-analyysit ja he saavat yksilölliset Footbalance-pohjalliset.

Sillä välin – prjctASAlaiset ja liikettä niveliin koutsit Laura ja Milla toivottavat reipasta pääsiäistä!

Kommentoi

Kommentit