LauraprjctASA ravinnon ja vetotreenien parissa

Sunnuntaina prjctASAn miehet kerääntyivät Forever Herttoniemeen kuuntelemaan Millan pitämää ravintoluentoa. Aikaa oli varattu puolitoista tuntia, mutta kas kummaa kun aihe on mielenkiintoinen niin aika ei ihan riittänyt. Luento on aina parhaimmillaan kun se on vuorovaikutteinen ja sitä se todella oli.

IMG_0967

IMG_0969

Miesten kanssa on käyty projektin alusta asti henkilökohtaisia ravintokeskusteluja, joissa on pyritty löytämään muutama kohta, missä ruokavaliota voisi kohentaa. Lisäksi kaikille on jaettu esimerkkiruokavalio, jolla on osoitettu minkälainen päivän ruokailu voisi olla ja paljonko ruokaa tulisi syödä, että jaksaa myös liikkua.

Sunnuntain luento oli aiheeltaan kuntoilijan ravitsemus, joka nivoutui hyvin yhteen henkilökohtaisten keskustelujen kanssa. Kävimme yhdessä läpi energiansaantiamme, minkälaisessa osassa hiilihydraatit, proteiinit ja rasvat ovat ruokavaliossamme, miten tulisi syödä ja juoda ennen treeniä tai mahdollisesti sen aikana.

Ilokseni kuulin, että joku olikin heti ennen maanantain treeniä muistanut syödä välipalan 🙂 joitain ohjeita oli siis heti otettu käytäntöön. Hyvä miehet!

– Milla

Maanantaina sen sijaan tahkottiin jälleen juoksun parissa. Alkuun kunnon lämmittely, vähän tekniikkatreeniä ja sen jälkeen vetojen pariin. Mikäs siellä oli ilta-auringossa kirmaillessa.

AyNvGeTD_D_3vD-FNLra_Ih2zJc1BIgIbf4KxkCxMpU

-LFnWyTxYJmvIsD0k94kpuafeup7woIUvi57wbfLu-M 5LY4DLcJXAWLGHSxY7OdjXx2ewkNuij0Md2vaQbjxws MW6aG29bRKuzrAHqURjnuqTRsazVBCONX2Zt4khcXM8 pZZBuvJxQZfIvSVaZBB7OMGjIH5LL91-yMjDzbNA4p8 Ucl9NrPjpyw50E_wJaMPIyMEKR39N3pL7-K6k2aknbM USMt0IjIK_QOsPKxHX77mjabg8Q063r3Uj0e3qWrA5Y

v6QGSq8pkIObUaAwgbxPUyZY_16mDzY9Dn07mlq8cPU

Erik kuvaa parin päivän treenejä näin:

Sunnuntaina meillä oli ravintoluento. Aihe on kiinostava, koska ravinnosta ja ruokailutottumuksista saa lisää potkua treenaamiseen. Toisaalta huonolla ravitsemuksella voi vaikuttaa negatiivisesti juoksuun. Jos ei kropassa ole energiaa, ei juoksustakaan tule mitään.

Maanantaipäivä meni itseltä täysin metsään. Tuntui, että mikään ei suju ja v*tuttaa. Se ei ole mielentila, jossa innostaisi lähteä treenaamaan, joten ajattelin jättää tämän kerran välistä. Onneksi kuitenkin lähdin, koska mikäpä sen parempaa kuin rääkätä itseään hyvässä porukassa.

WFFc25dmvgbxS1erLFNwsTOFFd9Ok8Mi1_yT5rB9544

Teenin aiheena oli vetotreeni, jossa vedettiin 6×800 metrin vetoa. 800 metriä koostui kahdesta 400 metrin kierroksesta. Lupasin itselleni juosta aina toisen kierroksen kovempaa kuin ensimmäisen, mikä antoi motivaatiota painaa täysillä. Kova treeni tuntuu nyt jaloissa, mutta fiilis parani huomattavasti. 🙂

eILyz8dyqfLopV-6fLZt8_MnoW2McrAYYSQAWaHw4ig

Juoksukuvat: @saijakat

prjctASA on ArcticSportAddicts.fi -sivuston järjestämä toinen kuntoprojekti. Ensimmäinen projekti Liikettä niveliin nainen! toteutettiin vuonna 2014 ja mukaan valittiin 6 naista. Vuonna 2015 kohteena on 10 miestä ja teemana Ylös sohvalta mies!

test4you Reebok-Delta-BeMoreHuman Logo

Kommentoi

Kommentit