Juoksutiimillä luvassa 4x15min/3x20min kisavauhtista

Juoksutiimin Yassot menivät sen verran hyvin, että nyt voidaan nostaa hieman panoksia ja siirtyä pidempiin kisavauhtisiin harjoituksiin. Ja muutenkin on hyvä saada hieman parempaa kuvaa juoksijoidemme nykykunnosta ennen kuin alamme pohtimaan treeniohjelmia kevääksi. Tämän viikon treenin ajatuksena on, että teemme pienen lämmittelyn jälkeen joko 4×15 minuutin tai 3×20 minuutin kisavauhtiset pätkät joiden välissä on todella kevyttä hölkkää noin kolme minuuttia.  Ja  loppuun sitten pieni palauttelu. Ryhmä on tarkoitus jakaa ainakin kolmeen, jotta saamme jokaiselle juoksijalle vauhtiinsa sopivan ryhmän ja jotta harjoituksen intensiteetti ei ole liian kevyt tai kova.

Viikonloppuna ovatkin sitten luvassa Ville vetämät treenit Helsinki Core Trainersin salilla. Nyt kun alkaa taas olla liukasta, joutuu kroppa ja varsinkin keskivartalo hieman kovemmalle rasitukselle. Luistelu talviliukkailla rasittaa keskivartaloa todella paljon, minkä takia sen hallintaan on syytä kiinnittää kunnolla huomiota. Siksi tällä viikolla keskitytään taas perusasioihin, minkä takia teemaksi valikoitui lantion sivusuunnan hallinta ja siihen liittyvät harjoitteet. Ennen Coren treenejä on myös mahdollista juosta hieman pidempi kevyt harjoitus, jonka olisi tarkoitus olla ainakin parikymppinen. Puuhaa siis riittää tällekin viikolle!

1 comment

Kommentoi

Kommentit