3. treeniviikko

Viikon 3 ohjelmaa oli seuraava:

  • Ma: Kuntosali 30 minuuttia kuntopyörällä + yläkehon liikkeitä käsipainoilla. 10 minuuttia loppuverryttely juoksumatolla
  • Ti: Boot camp. Koko kehon kisa.
  • Ke: Juoksua 6km ja juoksuharjoitteita.
  • La: Göteborgissa hotellilla juoksumatolla 25 min.

Kolmas treeniviikko oli heikoin tähän astisista. Göteborgin leffafestarien ja siellä ohjattu lyhytelokuva sekoitti loppuviikon rytmin. Yritin treenata Göteborgissa, mutta kun olin hetken kerinnyt olemaan juoksumatolla, niin puhelin alkoi soimaan. Pakko oli olla ohjaajana läsnä. Se on ammatin varjopuolia. Kello oli kuitenkin 19. Lauantai-iltana ja puhelinta ei voi ottaa pois päältä. Siitä jouduinkin keskeyttämään juoksun ja singahtamaan katsomaan kuvauspaikkaa. Tyyliin you’re pick up will be there in 15 minutes. Se siitä treenistä.

Keskiviikkona teimme ensimmäisen kerran Joonaksen kanssa juoksuharjoitteen Pirkkolassa. Laura lähti mukaan samoilemaan. Juoksu on aina ollut mun koetinkiveni. Olen kokenut sen tylsäksi ja puuduttavaksi. MP3 soittimet on tuoneet hieman lievitystä, mutta olen joukkueurheilija sielultani. Pirkkolassa juokseminen oli kuitenkin kivaa. Maasto vaihtelee ja on varmaan lähempänä luontoa kuin se mun yleisin juoksulenkki Hietsussa.

Kuva_1_dome_juoksu

Alaselkä rupesi ärtyilemään ja jouduimme pysähtymään venyttämään sitä aika ajoin. Ärtyminen johtui tiistain Boot campista, jossa Thomas otti kaikki mehut pois meistä kaikista. Tuukka kertoi myöhemmin, että alaselän jumiutuminen johtunee itseasiassa syvien pakaralihasten jumista. Sekin selittyy boot camp -treenien kovuudella.

Alaselästä huolimatta saimme juostua sen hyvät 6 km ja päälle erilaisia juoksutekniikka harjoitteita. Huomaan, että juoksu helpottuu hieman, kun tekniikkaan alkaa tottua. Ylämäkeen juokseminen on helpompaa, koska jalka osuu koko ajan oikein maahan. Tekniikkaharjoitukset taas olivat musta oikeasti todella hauskoja. Simppeleitä liikkeitä, jotka opettivat ajattelemaan juoksua.

Kuva_2_dome_ja_joonas

Tiistain boot camp oli tosiaan koettelemus. Piti tehdä parin kanssa 10 liikettä, joista piti valita 20-200 toistoa per liike. Ja sitten parit kisaavat toisia pareja vastaan.

Parini Lucan kanssa voitimme koko kisan, mutta se ei ole allekirjoittaneen ansiota. Luca on kone treenaamaan ja kaiken lisäksi osasimme valita nappimäärän per liike. Eli taktiikkavoitto. Sopiva määrä jaloille ja käsille, jolloin missään vaiheessa ei joudu hapoille.

Eli idea on, että sitten parin kanssa jaetaan toistot. Jos on hauiksia 160, tarkoittaa se 80 per naama. Lisäksi saa itse valita miten vedon haluaa tehdä. Jos haluaa säästää aikaa, niin ei laisinkaan taukoja vaan vetää oman osuutensa 80 putkeen. Samaan aikaan ei saa tehdä. Me vedimme vuorotellen, eli yleensä n. 20-30 suoritusta toisen levätessä jne. Mutta kokeilkaapa silti vetää sellainen 100 rinnalle nostoa niin nopeasti kuin voitte. Makasin pukukopin lattialla vartin ennen kuin kykenin edes ajattelemaan mitä tuli tehtyä. Sitten pitikin analysoida voittolappua. Joukkueurheilijana nämä ovat ne hetket, joista saan ”kiksejä.”

Kuva_3_dome_coretrainers

Kuva_4_dome

Ja tietenkin mukaan laitetaan panos. Häviäjäpari sai vetää vielä päälle 50 burbeesia naamaan. Ja ohessa häviäjät:)

Kuva_5_coretrainers

 

Kommentoi

Kommentit