Blogi 13 – The End

”Dome Karukoski, have you ever worried about being overweight? It  is okay, Dome Karukoski, you are heavy due to a lot of muscle.” Tuohon amerikkalaiseen kehuun loppuu minun kymmenen viikon BurnDome-jaksoni. Lause on Ideal Fitin InBody -testin  analyysipaperista, jonka testikone tekee. Ehkä painatan siitä T-paidan itselleni. Viimeisellä viikolla kävin kerran Coren Bootcampissa, lenkkeilin ja kävelin

Lue lisää ›

Back in business

Kylkiluun murtumasta selvittiin ja pystyn taas treenaamaan melkein täyspainoisesti. Eilen pystyinkin osallistumaan jo Core-trainersin Boot-camppiin. Olipa mahtava fiilis pitkästä aikaa vetää kunnolla. Kylkiluun murtuman jälkeen pidin ensin 5 päivää kokonaan taukoa urheilemisesta. Ensimmäiset kolme päivää makasin sohvalla ja yritin olla hengittämättä liian syvään. Tajusin painontiputusmatkani jäävän pahasti kesken, ellen rupea oikeasti katsomaan ruokailuani. Rupesin radikaalisti

Lue lisää ›

Kylki

Kaikki draama perustuu tarinan käänteisiin. Suuret käänteet tekevät usein suuren elokuvan. ”Luke, I’m your father” (oikeasti Darth Vader ei muuten sano Luke), Kuudennen aistin lopun yllätyskäänne, Kummisedässä kummisedän salamurhayritys jne. Iso käänne tekee isoa draamaa. Niin voi myös tapahtua pienessä Keminmaalaisessa motellissa nimeltä Käpylä. Lauantaina salibandyturnauksessa sain osumaan kylkeeni. Luulin, että siinä vähän jumitti lihas

Lue lisää ›

”Ahmatti”

Olemme Arctic Sports Addictsin Lauran kanssa käyty läpi hieman syömisiä ja juomisia. Pidin kaksi seurantaviikkoa ja valitsin näiksi arkityöviikkoja, jotka eivät sisällä elokuvafestivaaleja. Festivaaliviikot ovat mahdottomia eikä niiden ruoka- ja juoma-aikatauluihin oikein pysty vaikuttamaan. Palaverit ja tapaamiset heittelehtivät niin paljon. Ohessa exelit viikoista. 1. viikko 2. viikko   En ole merkannut näihin teen juontia enkä

Lue lisää ›

6. treeniviikko

Tiistai: 1h Bootcamp Keskiviikko: Juoksua 7 km ja 1 tunti salibandya Torstai: Uintia 1km. Lauantai: Salibandyturnaus 2x1h Sunnuntai: 60 minuutin hyvätempoinen kävely. Hyvä viikko. Huomaan, että treenaaminen helpottuu jatkuvasti. Boot camp ei tuntunut enää niin raskaalta kuin aiemmin ja olisin voinut vetää viikon aikana toisenkin Boot campin ellei lauantaina olisi ollut salibandyturnaus. Lihakset pitää olla

Lue lisää ›

5. Treeniviikko

Maanantai – 1,5 h kävelyä päivän aikana Tiistai – 1h 15min salibandya Torstai – 1h 15 min spinning. Perjantai – 55 min kevyttä hölkkää Lauantai – Bootcamp Jussi-gaalan jälkeisenä maanantaina oli parempi vain kävellä. Joonaksen kanssa ollaan pyritty nyt tekemään pitkäkestoisempia treenejä, jotta saadaan rasva palamaan. Menimme ensimmäisen kerran Joonaksen kanssa pyöräilemään spinning pyörällä. En

Lue lisää ›

4. Treeniviikko

Tiistai: Bootcamp Core-trainersissa. Keskiviikko: Juoksua 50 min / 7km Perjantai: Hotellissa kuntopyörällä 50 minuuttia + käsipainoilla yläkehon lihaksia. Lauantai: Hotellissa Kuntopyörällä 30 minuuttia. Jälleen rikkonainen viikko Göteborgin leffafestarien takia. Olin siellä kahtena viikonloppuna. Ensimmäisenä viikonloppuna ohjasin yhden lyhytelokuva. Projekti oli kiinnostava ja siksi lähdin siihen. Kolme ohjaajaa ja kuvaajaa ohjaavat saman käsikirjoituksen yleisön edessä. Käsikirjoitusta

Lue lisää ›

”Vanhat nivelet”

Eritoten juoksutreeni on alkanut tuntua kropassa. Siellä täällä on pieniä kolotuksia. Pahimpana on kuitenkin vanha nivunen. Se on salibandyvaiva. Paljon rasitusta, liian vähän venyttelyä. Sen lisäksi isovarpaan nivel on tulehtunut. Se tuntuu kävellessäkin. Helsingin urheiluhierojien Tuukka on yrittänyt pitää mun lihaksia kunnossa treenin ajan. Yleensä tunnin hieronnassa keskitytään yhteen alueeseen. Eli tehdään mieluummin yksi alue kunnolla

Lue lisää ›

3. treeniviikko

Viikon 3 ohjelmaa oli seuraava: Ma: Kuntosali 30 minuuttia kuntopyörällä + yläkehon liikkeitä käsipainoilla. 10 minuuttia loppuverryttely juoksumatolla Ti: Boot camp. Koko kehon kisa. Ke: Juoksua 6km ja juoksuharjoitteita. La: Göteborgissa hotellilla juoksumatolla 25 min. Kolmas treeniviikko oli heikoin tähän astisista. Göteborgin leffafestarien ja siellä ohjattu lyhytelokuva sekoitti loppuviikon rytmin. Yritin treenata Göteborgissa, mutta kun

Lue lisää ›

2. Treeniviikko.

Ti: Kuntosali, Rinta, ojentajat, selkä, hauis, vatsat Ke: 45 minuutin Lenkki To: 60 minuuttia kuntopyöräilyä La: 2×45 min salibandya, joka toista vaihtoa. Psykologisesti ehkä haastavinta on se, ettei tunne edistystä kovinkaan nopeasti. Se usein hankaloittaa motivoida itseään treenaamaan. Lauantaina oli salibandyturnaus. Peli ei ole kovin kovatempoista, koska pelailemme nykyään 5. Divisioonassa. Pelasin vielä pari kautta

Lue lisää ›