Kesä ja treenaaminen

Kesällä on hyvä antaa mielikuvitukselle valtaa. Treenata voi tuhannella eri tavalla. Itse olen täysin kesäihminen, tykkään harrastella useita eri lajeja. Parasta on se, että ensisijaisesti tehdään hauskoja juttuja ja kuntoilu tulee ikäänkuin bonuksena. Tykkään vesiurheilla, pelata puistopelejä, pyöräillä, kiipeillä….lista on pitkä 🙂

Kirjoitan tätä matkalla Ruisrockiin. Heitin haasteen matkakumppaneilleni ja kysyin heidän kesätreeneistään.

20130706-141056.jpg

Tanya: ”Puistojooga, Facebookissa on ryhmä nimeltä YOGA GOES OUTDOORS <3, yhteisössä eri ohjaajat ilmoittavat sijainnin ja kellonajan. Esimerkiksi Eirannassassa on seitsemän aikaan aamulla ollut parhaimmillaan 75 ihmistä. Aurinko paisteessa tämä on täydellinen tapa aloittaa päivä. Tanya liputtaa myös ratsastuksen puolesta, parasta kesäratsastuksessa on laittaa heinä suuhun ja lähteä pitkälle maastolenkille.”

Juho: ”Aamu alkaa uimastadikalla, aamupulahdus virkistävässä vedessä karistaa viimeisetkin unihiekat silmistä. Kesällä puistojen hyväksikäyttö on suotavaa, puistofudis on hyvässä porukassa hauska tapa viettää iltaa. Hiki tulee huomaamatta. Pelaan myös aktiivisesti golfia.”

Heidi : ”Kesällä voi heittää hetkeksi hyvästit uimahalleille ja harrastaa vesijuoksua vaikka järvessä, myös hydrobic onnistuu vaahtomuovisen ”lötköpötkön” kanssa. Työmatkat taittuu juosten tai pyörällä jolloin joka päivälle tulee automaattisesti puolesta tunnista tuntiin hyötyliikuntaa.”

Krisse: ”Eräs mukavimmista kesätreeneistä koostuu pyöräilystä ja mäkijuoksusta: Poikaystäväni kanssa pyöräillään keskustasta Malminkartanon jätemäelle, missä juostaan rankat porrastreenit. Kotimatkan pyöräilystä saa hyvän palauttavan treenin. Aamuisin tykkään herätä kilpaa auringon kanssa ja lähteä lenkille. Aamulla ilma on vielä mukavan raikas ja energinen olo kestää koko päivän.”

20130706-141204.jpg

Suosittelen kokeilemaan ja kokemaan uusia juttuja. Mukavia kesäleikkejä kaikille!

-Tuukka

1 comment

Kommentoi

Kommentit

  1. Rovaniemellä mietittiin ihan samoja juttuja, ja täällä julkisen liikenteen heikon tilanteen vuoksi hyötyliikunta on onneksi osana lähes jokaisen arkea 😀

    Hienoa aktiivisuutta osoittaa mielestäni mm. Calisthenic Rovaniemi, joka tuon puistojoogan tapaan ilmoittaa avoimia treeniaikoja ympäri kaupungin puistoja. Ulkokuntosali Urheiluopistolla, Anrgy Birds -puisto ja monet muut tarjoavat loistavat puitteet. Helsingistä muuttaneena tällainen toiminta oli positiivinen yllätys!

    Ja hei, jos lenkkeily on se oma juttu, niin kokosimme ohjaajan kanssa näppärän lihaskuntotreenin sen tueksi, tässä hyödynnettäväksi myös teidän lukijoille: http://lapinurheiluopisto.blogspot.fi/2013/07/lihaskunto-ohjelma-lenkkeilyn-tueksi.html

    Mukavaa kesän jatkoa Helsinkiin 🙂